Passa al contingut principal

ESTIU ESTIUET!

Bon dia famílies!
Estiu, estiuet... Sol, soleiet! Esteu pensant el mateix que nosaltres? Tenim ganes de menjar-nos un gelat! I com que sabem que no serà només un, perquè el bon temps convida a gaudir d'aquests petits antulls, us proposem endinsar-nos en l'ambient d'Avui seré i fer uns gelats saludables!
Sabeu que durant el curs hem apostat pel consum de fruita regular, afegint al nostre calendari d'esmorzars 3 dies de fruita compartida entre tot el cicle d'infantil, a banda del dia exclusiu de fruita individual. Volem que aquesta continuï tenim protagonisme a les vostres llars, per això avui serà la base de totes les nostres receptes. Consumir productes de temporada és més sa, més econòmic i beneficiós per al medi ambient, així és que volem compartir-vos aquesta imatge amb les fruites i verdures de l'estiu.

Font: etselquemenges

Ens hem inspirat en la guia de gelats saludables de Natalia Moragues per oferir-vos tres opcions que es diferencien principalment per la textura i la base emprada en la seva elaboració. Podeu triar la que més us agradi i, per suposat, adaptar les combinacions d'ingredients segons els vostres gustos. Som-hi!

GELAT DE BOLA O TERRINA
La base d'aquest gelat serà un plàtan prèviament congelat que ens donarà la textura cremosa que estem cercant i un alt grau de dolçor (no ens farà falta emprar sucre!). L'únic que heu de fer és tallar-lo en trossos i congelar-lo tal qual. Quan ja estigui ben congelat, l'heu de triturar amb una batedora i afegir tants d'ingredients com vulgueu (llet o beguda vegetal, trossos de xocolata o de fruits secs, per exemple). Tanmateix, amb la resta d'ingredients que siguin fruites es procedirà de la mateixa manera que amb el plàtan (pelar, trossejar i congelar per a després afegir a la base).




GELAT DE PAL
Per fer aquests gelats podeu fer servir com a base iogurt o llet. Només heu de triturar a la batedora la base triada juntament amb la fruita que més us agradi. Emplenar els motlles i congelar durant mínim 4 hores.


GELAT DE GEL
Per a fer aquests gelats farem servir el suc o la polpa de la fruita. Simplement s'ha de treure el suc de la fruita escollida (en aquest cas sempre és millor elegir una amb bastant quantitat d'aigua, com la síndria o el meló). Emplenar els vostres motlles i esperar amb paciència el temps necessari perquè es quedi ben congelat. 


Voleu conèixer un truc? quan era petita, clavava una cullera dins el pot del iogurt ple i el ficava al congelador. Així que si no teniu motlles o pals de gelat, podeu utilitzar la meva tècnica ;) 

Font: ippinka

Ara és moment de deixar als petits i petites experimentar i contribuir en l'elaboració de receptes saludables. Proveu totes les combinacions de fruita que se us ocorrin i expliqueu-nos quina és la que més us ha agradat. 

Bon profit! :) 

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

FESTA FI DE CURS!

Bon dia famílies! Avui sí que sí, ha arribat el gran dia... LA FESTA FINAL DE CURS! Ens acomiadem amb un vídeo molt especial en el qual he volgut que tots i totes ens sentíssim una miqueta més a prop. Qui diu que la festa no és possible des de la distància? Prepareu el confeti i gaudiu de l'espectacle amb aquests petits artistes! Bravo!  🥳 Aquí s'acaba la nostra aventura i només tinc paraules d'agraïment per als meus petits i petites, que s'han superat cada dia més i més, enfrontant-se a una etapa plena de nous reptes i, per si això no fos suficient, a un posterior confinament. Gràcies infinites a vosaltres també, famílies, que no heu deixat de fer feina per a que l'aprenentatge dels vostres infants no aturés en cap moment.  Us estimo i us desitjo el millor! ❤️

ENS CONEIXEM!

El més important aquest primer trimestre del curs és crear consciència de grup, conèixer a aquells nens i nenes amb els quals conviuran la major part de la seva infància i aprendre a relacionar-se amb ells i elles. Per això, un dels aspectes que tindrem molt en compte al llarg de tot el curs és la cohesió grupal, la qual treballarem per mitja de diferents dinàmiques grupals i jocs. A primera hora del matí, aprofitant que la sala de psicomotricitat estava buida, hem fet una dinàmica de descobriment i reconeixement dels companys i companyes: Els sabaters! Aquesta consisteix en que cadascun dels nens i nenes, inclosa jo mateixa, ens havíem de treure una de les sabates i posar-la al mig, fent una muntanya. Després, un infants triava una de les sabates i havia de cercar a qui li pertanyia i així successivament fins que totes estaven repartides. Cadascun dels nens i nenes s'ha convertit en sabater i ha hagut d'observar atentament als seus companys per veure de qui era la sab...

UNITAT DE MESURA: METRE

Bon dia famílies! Recordeu que fa unes setmanes vàrem anar a l'ambient de Divermates a mesurar amb les mans i els peus . Doncs avui volem anar una pas més endavant i convertir aquestes mans i aquests peus en centímetres i metres. Per dur a terme l'activitat us demanem que rescateu les mans que vàreu pintar per mesurar els objectes, i si voleu també podeu emprar els mateixos objectes que vareu fer servir a l'anterior activitat. Ja els teniu localitzats? Doncs ara us demanem que els mesureu primer amb les mans o els peus, que segurament els petits i petites ja dominen, i una vegada ho hàgiu fet, introduïu el metre.  Podeu parlar de què és un metre abans de començar a emprar-lo, i explicar als vostres fills i filles per a què serveix i com el podem emprar. Una vegada coneguin la teoria, podeu passar a mesurar els mateixos objectes i veure quants centímetres mesuren. Una vegada tingueu els objectes mesurats amb el metre, podeu dibuixar a una fulla allò que heu mesu...