Passa al contingut principal

CONTACONTES

Bon dia famílies!
Ja fa oloreta a vacances d'estiu, la sentiu?
Sabem que està sent un final de curs molt diferent, però no per això anem a agafar aquestes vacances amb menys entusiasme.
Per això, com que sabem que als nostres petits i petites els agraden molt els contes, avui us proposem una altra vegada l'activitat de contacontes en família!
La dinàmica és la mateixa, haureu d'elegir un conte: pot ser d'internet, un que tingueu a casa o bé un que improviseu de manera oral, i gaudir d'ell!
En aquesta ocasió us convidem a conèixer la història d'en Lucas i dels seus viatges a través de la lectura amb el conte "La montaña de libros más alta del mundo" de Rocio Bonilla. En aquesta ocasió ens el narra el canal de Youtube Cuéntame un cuento.


Com sabeu, aquest curs, hem començat a conèixer les inicials dels noms dels nostres companys i companyes, i ens hem apropat una mica a la lectoescriptura. Per això, durant aquestes vacances us convidem a seguir amb aquesta aproximació a les lletres.
Us proposem ensenyar als vostres fills i filles aquest conte que ens parla de la meravella d'endinsar-se en el món dels contes per viure mil experiències úniques.
Una vegada l'hàgiu llegit, poder proposar als vostres fills i filles una pluja d'idees per cercar quins contes els agraden més o de què els agradaria que parlessin aquests contes. Després us convidem a sortir a la llibreria que més a prop tingueu de casa i, junts, cerqueu contes o llibres il·lustrats d'aquestes temàtiques.
Sempre he pensat que la lectura i la passió pels contes o llibres s'ha de treballar des de molts petits, i com no, molt millor si ho fem en família!

Esperem haver deixat en vosaltres una mica d'aquesta passió que nosaltres sentim pels contes!

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

LLETRES!

Bon dia famílies! Avui dijous tornem a treballar un aspecte molt important de l'ambient de na Marta, La màgia de les lletres , amb l'activitat en la qual anem repassant, poc a poc les  inicials dels companys i companyes de classe. Com que ja s'acaba el mes de maig i comencem les darreres tres setmanes del curs, us penjarem les feinetes de les 8 lletres que ens queden per fer, dividides en dues entrades. En primer lloc, us posem aquesta amb les 4 lletres que ens toquen i dins de dos setmanes us penjarem les 4 lletres finals. Penseu que fer totes aquestes feinetes en una única sessió és molta feina, així que no us preocupeu pel temps i aprofiteu les pròximes setmanes per fer-les tranquil·lament. Les lletres que avui ens toquen són les següents: L, N, O i P. Per presentar-les als petits i petites podeu emprar algunes de les estratègies que us hem donat amb les anteriors lletres. Podeu emprar el factor sorpresa o fer-les arribar d'una forma que els provoqui curiositat

L'OMBRA DELS ANIMALS

Bon dia famílies! Li toca el torn a l'ambient de na Noelia! Recordeu l'ambient d'Experimentem amb la natura i la taula que na Noelia va preparar amb els animals de la granja ? Doncs, avui ens anem a centrar en aquests animalets! Per dur a terme l'activitat d'avui necessiteu els següents materials: llapis, paper i joguines d'animals en miniatura, no necessàriament de la granja, si en teniu animals de la selva, el bosc o del mar també serviran. Una vegada ho tingueu tot preparat podeu començar a fer feina. Podeu iniciar l'activitat amb una conversa en relació als animals que emprareu: quins animals són, quines coses coneixen d'ells, quin és el que més els agrada... Després haureu de cercar un lloc on arribi bé el sol. Potser haureu de sortir fora o cercar una finestra per on entri un bon raig de sol . En el cas de que no el trobeu, no us preocupeu, sempre podeu emprar llum artificial per crear la vostra ombra. Una vegada trobeu aquest raig

UNITAT DE MESURA: PEUS I MANS

Bon dia famílies! Comencem la quarta setmana sense classes presencials amb una activitat relacionada amb l'ambient Divermates ! Concretament amb el concepte d'unitats de mesura .  Amb tres i quatre anys, la unitat de mesura bàsica que tothom coneix com és el metro és massa complicada, per això, nosaltres us donem la idea de començar a aproximar-los a aquesta emprant alguna cosa més pròxima als nens i nenes, en aquest cas els seus peus i les seves mans . A partir d'emprar els seus peus i mans podreu veure la mesura d'objectes, d'estances de la vostra casa o fins i tot, de l'alçada del membres de la família.  Primer de tot us proposem calcar a un full la silueta de la mà o el peu de l'infant i repetir-la unes quantes vegades per aconseguir així tenir el nombre de peus i mans suficient per mesurar allò que us vengui de gust. Si teniu l'opció de fotocopiar la mà o el peu de l'infant també podeu emprar aquest recurs i després retallar-ho.  Ima