Passa al contingut principal

PSICOMOTRICITAT

Bon dia famílies!
Ara sí que sí, ens acomiadem del mes de maig i ho fem amb energia perquè avui us portem una nova activitat de Psicomotricitat! 
Tant si vareu tenir l'ocasió de fer l'activitat proposada dies enrere com si no, avui teniu una nova oportunitat per posar en marxa les vostres habilitats motrius, la coordinació i l'equilibri. El material i la preparació són senzills, només necessitareu unes simples línies dibuixades amb guix o amb cinta adhesiva, per exemple. La forma i el color de cada línia la deixem a la vostra elecció, teniu en compte que de la forma d'aquestes dependrà la dificultat del recorregut. 

Font: apoyo-preescolar
Font: handonaswegrow
Quan ja tingueu el vostre circuit preparat, és moment de passar a l'acció i per això us deixem diferents opcions que podeu anar provant per augmentar la dificultat progressivament:
En primer lloc, tantegem el terreny amb una prova fàcil, es tracta de caminar per la línia recta posant un peu davant de l'altre i sense sortir-se. Quan el moviment en aquesta línia ja estigui ben controlat podeu provar amb les línies corbes i en zig-zag, pujant una miqueta més la dificultat. A més, podeu anar alternant la manera de caminar, demanant-los que ho facin de costat o, fins i tot, d'esquena o amb una cama!

Font: handsonaswegrow
Però com sabem que els vostres fills i filles són molt àgils, ens podem permetre pujar un grau més la dificultat del joc... Prepareu-vos per una estona divertida en família perquè anem a fer una cursa d'ous i culleres (o pilotes, que no es trenquen! Un bon truc és fer-la amb paper d'alumini si no en teniu cap a casa). La dinàmica consisteix en què cada membre de la família es situa a l'inici d'una de les línies amb una cullera a la boca o a la mà i un ou damunt d'aquesta. L'objectiu és arribar al final de la línia sense sortir-se d'aquesta i intentant que l'ou o la pilota no caiguin. Per tal que el joc sigui cooperatiu i no competitiu podem explicar als infants que som un equip i només podem guanyar quan tothom, al seu ritme, hagi arribat a la meta. I si algú arriba abans pot aprofitar per donar molts d'ànims a qui encara es troba al camí!
Fonts: eurekakids

Font: eurekakids
 Esperem que us resulti divertit i que nosaltres ho puguem veure! 
Bon cap de setmana!

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

LLETRES!

Bon dia famílies! Avui dijous tornem a treballar un aspecte molt important de l'ambient de na Marta, La màgia de les lletres , amb l'activitat en la qual anem repassant, poc a poc les  inicials dels companys i companyes de classe. Com que ja s'acaba el mes de maig i comencem les darreres tres setmanes del curs, us penjarem les feinetes de les 8 lletres que ens queden per fer, dividides en dues entrades. En primer lloc, us posem aquesta amb les 4 lletres que ens toquen i dins de dos setmanes us penjarem les 4 lletres finals. Penseu que fer totes aquestes feinetes en una única sessió és molta feina, així que no us preocupeu pel temps i aprofiteu les pròximes setmanes per fer-les tranquil·lament. Les lletres que avui ens toquen són les següents: L, N, O i P. Per presentar-les als petits i petites podeu emprar algunes de les estratègies que us hem donat amb les anteriors lletres. Podeu emprar el factor sorpresa o fer-les arribar d'una forma que els provoqui curiositat

L'OMBRA DELS ANIMALS

Bon dia famílies! Li toca el torn a l'ambient de na Noelia! Recordeu l'ambient d'Experimentem amb la natura i la taula que na Noelia va preparar amb els animals de la granja ? Doncs, avui ens anem a centrar en aquests animalets! Per dur a terme l'activitat d'avui necessiteu els següents materials: llapis, paper i joguines d'animals en miniatura, no necessàriament de la granja, si en teniu animals de la selva, el bosc o del mar també serviran. Una vegada ho tingueu tot preparat podeu començar a fer feina. Podeu iniciar l'activitat amb una conversa en relació als animals que emprareu: quins animals són, quines coses coneixen d'ells, quin és el que més els agrada... Després haureu de cercar un lloc on arribi bé el sol. Potser haureu de sortir fora o cercar una finestra per on entri un bon raig de sol . En el cas de que no el trobeu, no us preocupeu, sempre podeu emprar llum artificial per crear la vostra ombra. Una vegada trobeu aquest raig

UNITAT DE MESURA: PEUS I MANS

Bon dia famílies! Comencem la quarta setmana sense classes presencials amb una activitat relacionada amb l'ambient Divermates ! Concretament amb el concepte d'unitats de mesura .  Amb tres i quatre anys, la unitat de mesura bàsica que tothom coneix com és el metro és massa complicada, per això, nosaltres us donem la idea de començar a aproximar-los a aquesta emprant alguna cosa més pròxima als nens i nenes, en aquest cas els seus peus i les seves mans . A partir d'emprar els seus peus i mans podreu veure la mesura d'objectes, d'estances de la vostra casa o fins i tot, de l'alçada del membres de la família.  Primer de tot us proposem calcar a un full la silueta de la mà o el peu de l'infant i repetir-la unes quantes vegades per aconseguir així tenir el nombre de peus i mans suficient per mesurar allò que us vengui de gust. Si teniu l'opció de fotocopiar la mà o el peu de l'infant també podeu emprar aquest recurs i després retallar-ho.  Ima