Passa al contingut principal

LLETRES!

Bon dia famílies!
Avui dijous tornem a treballar un aspecte molt important de l'ambient de na Marta, La màgia de les lletres, amb l'activitat en la qual anem repassant, poc a poc les inicials dels companys i companyes de classe.
Com que ja s'acaba el mes de maig i comencem les darreres tres setmanes del curs, us penjarem les feinetes de les 8 lletres que ens queden per fer, dividides en dues entrades. En primer lloc, us posem aquesta amb les 4 lletres que ens toquen i dins de dos setmanes us penjarem les 4 lletres finals. Penseu que fer totes aquestes feinetes en una única sessió és molta feina, així que no us preocupeu pel temps i aprofiteu les pròximes setmanes per fer-les tranquil·lament.
Les lletres que avui ens toquen són les següents: L, N, O i P. Per presentar-les als petits i petites podeu emprar algunes de les estratègies que us hem donat amb les anteriors lletres. Podeu emprar el factor sorpresa o fer-les arribar d'una forma que els provoqui curiositat. Una vegada les teniu no oblideu treballar la seva forma amb el dit i sobretot el seu so.
Per familiaritzar-vos una mica més amb això del so de les lletres, us deixo per aquí la cançó de l'alfabet fonètic en català!


Ara que ja coneixem una mica més les lletres que hem de treballar avui, us convidem a que ho feu de forma manipulativa per mitjà de la recerca de lletres als fons d'una safata. Heu de col·locar la lletra al fons de la safata i ficar-li per damunt farina, sorra, arròs o qualsevol cosa que tingueu per casa i ens pugui servir per cercar amb els dits la lletra que hi ha amagada sota. 
Mireu un exemple de com ho podeu fer!





Després de practicar una estona les lletres amb el dit, podeu agafar el llapis i començar amb la feineta al paper!


Esperem que gaudiu cercant lletres!
Una abraçada molt forta famílies!

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

FESTA FI DE CURS!

Bon dia famílies! Avui sí que sí, ha arribat el gran dia... LA FESTA FINAL DE CURS! Ens acomiadem amb un vídeo molt especial en el qual he volgut que tots i totes ens sentíssim una miqueta més a prop. Qui diu que la festa no és possible des de la distància? Prepareu el confeti i gaudiu de l'espectacle amb aquests petits artistes! Bravo!  🥳 Aquí s'acaba la nostra aventura i només tinc paraules d'agraïment per als meus petits i petites, que s'han superat cada dia més i més, enfrontant-se a una etapa plena de nous reptes i, per si això no fos suficient, a un posterior confinament. Gràcies infinites a vosaltres també, famílies, que no heu deixat de fer feina per a que l'aprenentatge dels vostres infants no aturés en cap moment.  Us estimo i us desitjo el millor! ❤️

ENS CONEIXEM!

El més important aquest primer trimestre del curs és crear consciència de grup, conèixer a aquells nens i nenes amb els quals conviuran la major part de la seva infància i aprendre a relacionar-se amb ells i elles. Per això, un dels aspectes que tindrem molt en compte al llarg de tot el curs és la cohesió grupal, la qual treballarem per mitja de diferents dinàmiques grupals i jocs. A primera hora del matí, aprofitant que la sala de psicomotricitat estava buida, hem fet una dinàmica de descobriment i reconeixement dels companys i companyes: Els sabaters! Aquesta consisteix en que cadascun dels nens i nenes, inclosa jo mateixa, ens havíem de treure una de les sabates i posar-la al mig, fent una muntanya. Després, un infants triava una de les sabates i havia de cercar a qui li pertanyia i així successivament fins que totes estaven repartides. Cadascun dels nens i nenes s'ha convertit en sabater i ha hagut d'observar atentament als seus companys per veure de qui era la sab...

UNITAT DE MESURA: METRE

Bon dia famílies! Recordeu que fa unes setmanes vàrem anar a l'ambient de Divermates a mesurar amb les mans i els peus . Doncs avui volem anar una pas més endavant i convertir aquestes mans i aquests peus en centímetres i metres. Per dur a terme l'activitat us demanem que rescateu les mans que vàreu pintar per mesurar els objectes, i si voleu també podeu emprar els mateixos objectes que vareu fer servir a l'anterior activitat. Ja els teniu localitzats? Doncs ara us demanem que els mesureu primer amb les mans o els peus, que segurament els petits i petites ja dominen, i una vegada ho hàgiu fet, introduïu el metre.  Podeu parlar de què és un metre abans de començar a emprar-lo, i explicar als vostres fills i filles per a què serveix i com el podem emprar. Una vegada coneguin la teoria, podeu passar a mesurar els mateixos objectes i veure quants centímetres mesuren. Una vegada tingueu els objectes mesurats amb el metre, podeu dibuixar a una fulla allò que heu mesu...