Passa al contingut principal

LLETRES J I K

Bon dia famílies!
Ja tornem a ser aquí i ens apropem de nou a l'ambient de La màgia de les lletres i als nostres moments de vida d'aula, per tant, continuem amb la tasca que us vàrem encomanar l'últim dia en relació al treball de les lletres inicials dels companys i companyes de les dues classes de tres anyets. 
En aquesta ocasió us presentem la lletra J i la lletra K!
Malauradament, el nostre amic el Drac es va quedar a l'escola així és que no ens les pot presentar personalment, no obstant, pot ser una bona idea emprar el factor sorpresa i fer aparèixer inesperadament una caixa amb les dues lletres dins (podeu emprar lletres imantades, de fusta, escriure-les a una fulla o fins i tot les plantilles que us proposem més endavant en aquesta mateixa entrada de blog). Veureu que els vostres fills i filles es mostren molt curiosos, així és que podeu jugar a fer hipòtesis: pensar qui ha deixat aquella caixa allí (pot ser que hagi estat el Drac o potser jo...), imaginar què hi ha dins provant si pesa molt o poc o si fa soroll en moure-la i qüestionar-vos què us agradaria trobar-vos dins...
Una vegada descobert el contingut de la caixa, la dinàmica ja la coneixeu perquè és sempre la mateixa. Podem començar amb algunes preguntes: què és això? Us sonen aquestes lletres? Les heu vist abans? penseu una miqueta... algun company o companya té aquesta inicial? tu la tens en el teu nom? i mamà o papà? Podem aquí mostrar la feineta per tal de relacionar-la amb les fotos dels companys. Seguidament, els ensenyem com sona cada lletra Jjjjjjj!! Kkkkk!!, procurant que ells i elles imitin i repeteixin el so unes quantes vegades. Després, proposeu-los que treguin el seu dit màgic per dibuixar-les en l'aire. 
Estem a punt de començar amb la feineta, però abans d'agafar el llapis i el paper, us convidem a fer una activitat manipulativa per experimentar i fixar-nos més detingudament en com són aquestes dues lletres. L'altre dia vàrem emprar pa ratllat, sucre, sal, farina, etc. i avui farem servir plastilina. Teniu dues opcions tal com veieu a les imatges: fer "xurritos" o bolletes per emplenar-les. 

Font: creciendoconmontessori

Font: misrecursosdidacticosparaparvulos

Ara sí... és el moment de fer la feineta! Es tracta de repassar per la línia de punts la lletra gran i les petites que hi ha als noms dels companys i companyes. Després, qui vulgui, pot decorar la lletra gran i, com sempre, intentar escriure, copiar o repassar el seu nom. Si estan molt animats, poden copiar alguns dels noms que surten a la feineta!
 
I fins aquí arribem! Com ha anat? Heu reconegut alguna lletra? volem veure les vostres fotos!
Fins demà :)

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

FESTA FI DE CURS!

Bon dia famílies! Avui sí que sí, ha arribat el gran dia... LA FESTA FINAL DE CURS! Ens acomiadem amb un vídeo molt especial en el qual he volgut que tots i totes ens sentíssim una miqueta més a prop. Qui diu que la festa no és possible des de la distància? Prepareu el confeti i gaudiu de l'espectacle amb aquests petits artistes! Bravo!  🥳 Aquí s'acaba la nostra aventura i només tinc paraules d'agraïment per als meus petits i petites, que s'han superat cada dia més i més, enfrontant-se a una etapa plena de nous reptes i, per si això no fos suficient, a un posterior confinament. Gràcies infinites a vosaltres també, famílies, que no heu deixat de fer feina per a que l'aprenentatge dels vostres infants no aturés en cap moment.  Us estimo i us desitjo el millor! ❤️

ENS CONEIXEM!

El més important aquest primer trimestre del curs és crear consciència de grup, conèixer a aquells nens i nenes amb els quals conviuran la major part de la seva infància i aprendre a relacionar-se amb ells i elles. Per això, un dels aspectes que tindrem molt en compte al llarg de tot el curs és la cohesió grupal, la qual treballarem per mitja de diferents dinàmiques grupals i jocs. A primera hora del matí, aprofitant que la sala de psicomotricitat estava buida, hem fet una dinàmica de descobriment i reconeixement dels companys i companyes: Els sabaters! Aquesta consisteix en que cadascun dels nens i nenes, inclosa jo mateixa, ens havíem de treure una de les sabates i posar-la al mig, fent una muntanya. Després, un infants triava una de les sabates i havia de cercar a qui li pertanyia i així successivament fins que totes estaven repartides. Cadascun dels nens i nenes s'ha convertit en sabater i ha hagut d'observar atentament als seus companys per veure de qui era la sab...

UNITAT DE MESURA: METRE

Bon dia famílies! Recordeu que fa unes setmanes vàrem anar a l'ambient de Divermates a mesurar amb les mans i els peus . Doncs avui volem anar una pas més endavant i convertir aquestes mans i aquests peus en centímetres i metres. Per dur a terme l'activitat us demanem que rescateu les mans que vàreu pintar per mesurar els objectes, i si voleu també podeu emprar els mateixos objectes que vareu fer servir a l'anterior activitat. Ja els teniu localitzats? Doncs ara us demanem que els mesureu primer amb les mans o els peus, que segurament els petits i petites ja dominen, i una vegada ho hàgiu fet, introduïu el metre.  Podeu parlar de què és un metre abans de començar a emprar-lo, i explicar als vostres fills i filles per a què serveix i com el podem emprar. Una vegada coneguin la teoria, podeu passar a mesurar els mateixos objectes i veure quants centímetres mesuren. Una vegada tingueu els objectes mesurats amb el metre, podeu dibuixar a una fulla allò que heu mesu...