Passa al contingut principal

FORMES GEOMÈTRIQUES

Bon dia famílies!
Com esteu passant la setmana? Ens apropem cada vegada més al final d'aquest mes i a l'inici de juny amb les darreres setmanes de curs! Cal fer l'últim esforç i aprofitar al màxim el temps, per això avui us proposem una activitat de Divermates!
Durant el confinament, a les classes telemàtiques hem anat introduint conceptes i processos bàsics del pensament logicomatemàtic com són l'observació i el reconeixement de propietats en els objectes, les classificacions i seriacions, l'associació nombre-quantitat, la sèrie numèrica, entre d'altres. Avui anem a centrar-nos en un nou concepte, en les formes geomètriques bàsiquesel cercle, el quadrat i el triangle.

Podeu començar l'activitat demanant als vostres fills i filles si coneixen aquestes tres figures (no patiu si la seva resposta no és l'esperada, estem aquí per aprendre i descobrir nous conceptes!). A continuació, pot ser interessant parar atenció a cadascuna de les tres figures per observar les seves característiques: el cercle és rodó; el quadrat té quatre costats; i el triangle, en canvi, només té tres. També podeu passar el dit per damunt de les imatges, seguint el contorn de cadascuna de les figures i, fins i tot, dibuixar-les en l'aire amb el dit màgic!
Us heu fixat que estem envoltats de formes geomètriques? Anem a posar-nos el vestit d'exploradors per fer una recerca a casa, al jardí o en el carrer quan sortiu a passejar! Es tracta de fixar-nos en objectes de la vida quotidiana i cercar la seva semblança amb les tres figures geomètriques presentades. Us donaré algunes pistes: la roda de la bici és un cercle, la taula té forma de quadrat i algunes senyals viàries són com el triangle. Si teniu ganes podeu fer servir aquesta plantilla per dibuixar alguns dels objectes que heu trobat o simplement fer-lo de manera oral.


Per finalitzar aquest primer contacte amb les figures geomètriques bàsiques i, a més, estimular la memòria, un dels processos cognitius bàsics, us proposem un joc de taula: el memory o joc de parelles! El coneixeu? Es tracta de col·locar una sèrie de cartes cap per avall i anar destapant-les de dues en dues fins a trobar totes les parelles d'imatges que coincideixen entre si. 
Font: andweplay
Ja sabeu que sempre us donem diferents opcions a fi d'adaptar-nos a les diferents circumstàncies, per això us deixem uns imprimibles. No obstant, pensem que pot ser més interessant fabricar el joc amb materials que tingueu per casa i que siguin els propis infants els encarregats de fer els cercles, els quadrats i els triangles. Podeu fer servir 6 retalls de cartró o cartolina i elegir la tècnica que més us agradi per fer les figures:

Fer el contorn en relleu amb palletes, corda o qualsevol altre material semblant que tingueu a casa. 

Font: materialeseducativosmaestras
Emprar tubs de cartró per estampar les figures amb pintura.

Font: mamapapabubba
Utilitzar peces de construcció o estris de la llar per dibuixar el contorn de cada figura.

Font: educahogar
O qualsevol altra tècnica que se us ocorri!
Recordeu que només necessiteu 6 cartes i en aquestes ha d'haver-hi dos cercles, dos quadrats i dos triangles. Aquí teniu l'imprimible que us pot servir d'exemple per fabricar el vostre joc o bé de plantilla per imprimir-lo directament.


Desitgem que aquest joc us faci passar una bona estona en família :)

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

FESTA FI DE CURS!

Bon dia famílies! Avui sí que sí, ha arribat el gran dia... LA FESTA FINAL DE CURS! Ens acomiadem amb un vídeo molt especial en el qual he volgut que tots i totes ens sentíssim una miqueta més a prop. Qui diu que la festa no és possible des de la distància? Prepareu el confeti i gaudiu de l'espectacle amb aquests petits artistes! Bravo!  🥳 Aquí s'acaba la nostra aventura i només tinc paraules d'agraïment per als meus petits i petites, que s'han superat cada dia més i més, enfrontant-se a una etapa plena de nous reptes i, per si això no fos suficient, a un posterior confinament. Gràcies infinites a vosaltres també, famílies, que no heu deixat de fer feina per a que l'aprenentatge dels vostres infants no aturés en cap moment.  Us estimo i us desitjo el millor! ❤️

ENS CONEIXEM!

El més important aquest primer trimestre del curs és crear consciència de grup, conèixer a aquells nens i nenes amb els quals conviuran la major part de la seva infància i aprendre a relacionar-se amb ells i elles. Per això, un dels aspectes que tindrem molt en compte al llarg de tot el curs és la cohesió grupal, la qual treballarem per mitja de diferents dinàmiques grupals i jocs. A primera hora del matí, aprofitant que la sala de psicomotricitat estava buida, hem fet una dinàmica de descobriment i reconeixement dels companys i companyes: Els sabaters! Aquesta consisteix en que cadascun dels nens i nenes, inclosa jo mateixa, ens havíem de treure una de les sabates i posar-la al mig, fent una muntanya. Després, un infants triava una de les sabates i havia de cercar a qui li pertanyia i així successivament fins que totes estaven repartides. Cadascun dels nens i nenes s'ha convertit en sabater i ha hagut d'observar atentament als seus companys per veure de qui era la sab...

UNITAT DE MESURA: METRE

Bon dia famílies! Recordeu que fa unes setmanes vàrem anar a l'ambient de Divermates a mesurar amb les mans i els peus . Doncs avui volem anar una pas més endavant i convertir aquestes mans i aquests peus en centímetres i metres. Per dur a terme l'activitat us demanem que rescateu les mans que vàreu pintar per mesurar els objectes, i si voleu també podeu emprar els mateixos objectes que vareu fer servir a l'anterior activitat. Ja els teniu localitzats? Doncs ara us demanem que els mesureu primer amb les mans o els peus, que segurament els petits i petites ja dominen, i una vegada ho hàgiu fet, introduïu el metre.  Podeu parlar de què és un metre abans de començar a emprar-lo, i explicar als vostres fills i filles per a què serveix i com el podem emprar. Una vegada coneguin la teoria, podeu passar a mesurar els mateixos objectes i veure quants centímetres mesuren. Una vegada tingueu els objectes mesurats amb el metre, podeu dibuixar a una fulla allò que heu mesu...