Passa al contingut principal

FORMES GEOMÈTRIQUES

Bon dia famílies!
Com esteu passant la setmana? Ens apropem cada vegada més al final d'aquest mes i a l'inici de juny amb les darreres setmanes de curs! Cal fer l'últim esforç i aprofitar al màxim el temps, per això avui us proposem una activitat de Divermates!
Durant el confinament, a les classes telemàtiques hem anat introduint conceptes i processos bàsics del pensament logicomatemàtic com són l'observació i el reconeixement de propietats en els objectes, les classificacions i seriacions, l'associació nombre-quantitat, la sèrie numèrica, entre d'altres. Avui anem a centrar-nos en un nou concepte, en les formes geomètriques bàsiquesel cercle, el quadrat i el triangle.

Podeu començar l'activitat demanant als vostres fills i filles si coneixen aquestes tres figures (no patiu si la seva resposta no és l'esperada, estem aquí per aprendre i descobrir nous conceptes!). A continuació, pot ser interessant parar atenció a cadascuna de les tres figures per observar les seves característiques: el cercle és rodó; el quadrat té quatre costats; i el triangle, en canvi, només té tres. També podeu passar el dit per damunt de les imatges, seguint el contorn de cadascuna de les figures i, fins i tot, dibuixar-les en l'aire amb el dit màgic!
Us heu fixat que estem envoltats de formes geomètriques? Anem a posar-nos el vestit d'exploradors per fer una recerca a casa, al jardí o en el carrer quan sortiu a passejar! Es tracta de fixar-nos en objectes de la vida quotidiana i cercar la seva semblança amb les tres figures geomètriques presentades. Us donaré algunes pistes: la roda de la bici és un cercle, la taula té forma de quadrat i algunes senyals viàries són com el triangle. Si teniu ganes podeu fer servir aquesta plantilla per dibuixar alguns dels objectes que heu trobat o simplement fer-lo de manera oral.


Per finalitzar aquest primer contacte amb les figures geomètriques bàsiques i, a més, estimular la memòria, un dels processos cognitius bàsics, us proposem un joc de taula: el memory o joc de parelles! El coneixeu? Es tracta de col·locar una sèrie de cartes cap per avall i anar destapant-les de dues en dues fins a trobar totes les parelles d'imatges que coincideixen entre si. 
Font: andweplay
Ja sabeu que sempre us donem diferents opcions a fi d'adaptar-nos a les diferents circumstàncies, per això us deixem uns imprimibles. No obstant, pensem que pot ser més interessant fabricar el joc amb materials que tingueu per casa i que siguin els propis infants els encarregats de fer els cercles, els quadrats i els triangles. Podeu fer servir 6 retalls de cartró o cartolina i elegir la tècnica que més us agradi per fer les figures:

Fer el contorn en relleu amb palletes, corda o qualsevol altre material semblant que tingueu a casa. 

Font: materialeseducativosmaestras
Emprar tubs de cartró per estampar les figures amb pintura.

Font: mamapapabubba
Utilitzar peces de construcció o estris de la llar per dibuixar el contorn de cada figura.

Font: educahogar
O qualsevol altra tècnica que se us ocorri!
Recordeu que només necessiteu 6 cartes i en aquestes ha d'haver-hi dos cercles, dos quadrats i dos triangles. Aquí teniu l'imprimible que us pot servir d'exemple per fabricar el vostre joc o bé de plantilla per imprimir-lo directament.


Desitgem que aquest joc us faci passar una bona estona en família :)

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

LLETRES!

Bon dia famílies! Avui dijous tornem a treballar un aspecte molt important de l'ambient de na Marta, La màgia de les lletres , amb l'activitat en la qual anem repassant, poc a poc les  inicials dels companys i companyes de classe. Com que ja s'acaba el mes de maig i comencem les darreres tres setmanes del curs, us penjarem les feinetes de les 8 lletres que ens queden per fer, dividides en dues entrades. En primer lloc, us posem aquesta amb les 4 lletres que ens toquen i dins de dos setmanes us penjarem les 4 lletres finals. Penseu que fer totes aquestes feinetes en una única sessió és molta feina, així que no us preocupeu pel temps i aprofiteu les pròximes setmanes per fer-les tranquil·lament. Les lletres que avui ens toquen són les següents: L, N, O i P. Per presentar-les als petits i petites podeu emprar algunes de les estratègies que us hem donat amb les anteriors lletres. Podeu emprar el factor sorpresa o fer-les arribar d'una forma que els provoqui curiositat

L'OMBRA DELS ANIMALS

Bon dia famílies! Li toca el torn a l'ambient de na Noelia! Recordeu l'ambient d'Experimentem amb la natura i la taula que na Noelia va preparar amb els animals de la granja ? Doncs, avui ens anem a centrar en aquests animalets! Per dur a terme l'activitat d'avui necessiteu els següents materials: llapis, paper i joguines d'animals en miniatura, no necessàriament de la granja, si en teniu animals de la selva, el bosc o del mar també serviran. Una vegada ho tingueu tot preparat podeu començar a fer feina. Podeu iniciar l'activitat amb una conversa en relació als animals que emprareu: quins animals són, quines coses coneixen d'ells, quin és el que més els agrada... Després haureu de cercar un lloc on arribi bé el sol. Potser haureu de sortir fora o cercar una finestra per on entri un bon raig de sol . En el cas de que no el trobeu, no us preocupeu, sempre podeu emprar llum artificial per crear la vostra ombra. Una vegada trobeu aquest raig

UNITAT DE MESURA: PEUS I MANS

Bon dia famílies! Comencem la quarta setmana sense classes presencials amb una activitat relacionada amb l'ambient Divermates ! Concretament amb el concepte d'unitats de mesura .  Amb tres i quatre anys, la unitat de mesura bàsica que tothom coneix com és el metro és massa complicada, per això, nosaltres us donem la idea de començar a aproximar-los a aquesta emprant alguna cosa més pròxima als nens i nenes, en aquest cas els seus peus i les seves mans . A partir d'emprar els seus peus i mans podreu veure la mesura d'objectes, d'estances de la vostra casa o fins i tot, de l'alçada del membres de la família.  Primer de tot us proposem calcar a un full la silueta de la mà o el peu de l'infant i repetir-la unes quantes vegades per aconseguir així tenir el nombre de peus i mans suficient per mesurar allò que us vengui de gust. Si teniu l'opció de fotocopiar la mà o el peu de l'infant també podeu emprar aquest recurs i després retallar-ho.  Ima