Passa al contingut principal

FORMES GEOMÈTRIQUES

Bon dia famílies!
Com esteu passant la setmana? Ens apropem cada vegada més al final d'aquest mes i a l'inici de juny amb les darreres setmanes de curs! Cal fer l'últim esforç i aprofitar al màxim el temps, per això avui us proposem una activitat de Divermates!
Durant el confinament, a les classes telemàtiques hem anat introduint conceptes i processos bàsics del pensament logicomatemàtic com són l'observació i el reconeixement de propietats en els objectes, les classificacions i seriacions, l'associació nombre-quantitat, la sèrie numèrica, entre d'altres. Avui anem a centrar-nos en un nou concepte, en les formes geomètriques bàsiquesel cercle, el quadrat i el triangle.

Podeu començar l'activitat demanant als vostres fills i filles si coneixen aquestes tres figures (no patiu si la seva resposta no és l'esperada, estem aquí per aprendre i descobrir nous conceptes!). A continuació, pot ser interessant parar atenció a cadascuna de les tres figures per observar les seves característiques: el cercle és rodó; el quadrat té quatre costats; i el triangle, en canvi, només té tres. També podeu passar el dit per damunt de les imatges, seguint el contorn de cadascuna de les figures i, fins i tot, dibuixar-les en l'aire amb el dit màgic!
Us heu fixat que estem envoltats de formes geomètriques? Anem a posar-nos el vestit d'exploradors per fer una recerca a casa, al jardí o en el carrer quan sortiu a passejar! Es tracta de fixar-nos en objectes de la vida quotidiana i cercar la seva semblança amb les tres figures geomètriques presentades. Us donaré algunes pistes: la roda de la bici és un cercle, la taula té forma de quadrat i algunes senyals viàries són com el triangle. Si teniu ganes podeu fer servir aquesta plantilla per dibuixar alguns dels objectes que heu trobat o simplement fer-lo de manera oral.


Per finalitzar aquest primer contacte amb les figures geomètriques bàsiques i, a més, estimular la memòria, un dels processos cognitius bàsics, us proposem un joc de taula: el memory o joc de parelles! El coneixeu? Es tracta de col·locar una sèrie de cartes cap per avall i anar destapant-les de dues en dues fins a trobar totes les parelles d'imatges que coincideixen entre si. 
Font: andweplay
Ja sabeu que sempre us donem diferents opcions a fi d'adaptar-nos a les diferents circumstàncies, per això us deixem uns imprimibles. No obstant, pensem que pot ser més interessant fabricar el joc amb materials que tingueu per casa i que siguin els propis infants els encarregats de fer els cercles, els quadrats i els triangles. Podeu fer servir 6 retalls de cartró o cartolina i elegir la tècnica que més us agradi per fer les figures:

Fer el contorn en relleu amb palletes, corda o qualsevol altre material semblant que tingueu a casa. 

Font: materialeseducativosmaestras
Emprar tubs de cartró per estampar les figures amb pintura.

Font: mamapapabubba
Utilitzar peces de construcció o estris de la llar per dibuixar el contorn de cada figura.

Font: educahogar
O qualsevol altra tècnica que se us ocorri!
Recordeu que només necessiteu 6 cartes i en aquestes ha d'haver-hi dos cercles, dos quadrats i dos triangles. Aquí teniu l'imprimible que us pot servir d'exemple per fabricar el vostre joc o bé de plantilla per imprimir-lo directament.


Desitgem que aquest joc us faci passar una bona estona en família :)

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

LLETRES!

Bon dia famílies! Avui dijous tornem a treballar un aspecte molt important de l'ambient de na Marta, La màgia de les lletres , amb l'activitat en la qual anem repassant, poc a poc les  inicials dels companys i companyes de classe. Com que ja s'acaba el mes de maig i comencem les darreres tres setmanes del curs, us penjarem les feinetes de les 8 lletres que ens queden per fer, dividides en dues entrades. En primer lloc, us posem aquesta amb les 4 lletres que ens toquen i dins de dos setmanes us penjarem les 4 lletres finals. Penseu que fer totes aquestes feinetes en una única sessió és molta feina, així que no us preocupeu pel temps i aprofiteu les pròximes setmanes per fer-les tranquil·lament. Les lletres que avui ens toquen són les següents: L, N, O i P. Per presentar-les als petits i petites podeu emprar algunes de les estratègies que us hem donat amb les anteriors lletres. Podeu emprar el factor sorpresa o fer-les arribar d'una forma que els provoqui curiositat

L'OMBRA DELS ANIMALS

Bon dia famílies! Li toca el torn a l'ambient de na Noelia! Recordeu l'ambient d'Experimentem amb la natura i la taula que na Noelia va preparar amb els animals de la granja ? Doncs, avui ens anem a centrar en aquests animalets! Per dur a terme l'activitat d'avui necessiteu els següents materials: llapis, paper i joguines d'animals en miniatura, no necessàriament de la granja, si en teniu animals de la selva, el bosc o del mar també serviran. Una vegada ho tingueu tot preparat podeu començar a fer feina. Podeu iniciar l'activitat amb una conversa en relació als animals que emprareu: quins animals són, quines coses coneixen d'ells, quin és el que més els agrada... Després haureu de cercar un lloc on arribi bé el sol. Potser haureu de sortir fora o cercar una finestra per on entri un bon raig de sol . En el cas de que no el trobeu, no us preocupeu, sempre podeu emprar llum artificial per crear la vostra ombra. Una vegada trobeu aquest raig

TRENCACLOSQUES!

Bon dia famílies!  Ja estem a meitat de setmana i ens toca visitar l'ambient de Divermates per continuar desenvolupant el nostre pensament logicomatemàtic de manera divertida. Avui us hem portat una proposta molt estimada pels petits i petites en aquest ambient i que de segur els farà pensar molt en n'Azu. Farem un trencaclosques amb el qual treballarem la motricitat fina (súper important abans de començar a escriure números i lletres, és l'anomenada prelecto) i ens aproximarem a la sèrie numèrica . Un dels elements bàsics de les matemàtiques és el valor de les quantitats i la representació d'aquestes amb el número corresponent. Per tal que aconsegueixin representar-los, és interessant practicar amb activitats com la que avui us proposem, d'ordenar els números de manera ascendent. En aquestes quatre imatges podeu veure quin és el procés que s'ha de seguir per fer l'activitat. Com veieu, es tracta de pintar el dibuix que més li agradi a cad