Passa al contingut principal

FASES LUNARS

Bon dia famílies!
Un altre divendres estem per aquí per portar-vos una activitat molt interessant. Al llarg del curs, na Noelia, va introduir a l’ambient d’Experimentem amb la natura, propostes relacionades amb l’astronomia on treballaven el sistema solar i els planetes. Nosaltres avui us proposem mirar al cel, però no ara, ha de ser de nit per veure allò que volem: la lluna i les seves fases!
Com sabreu, segons els especialistes en la matèria, la lluna té unes fases per les quals passa cada nit arribant des d’una lluna nova que “s’emplena” fins a lluna plena i torna a “buidar-se” fins a lluna nova un altra vegada. Però com que conèixer-les totes és molt difícil per als més petits (i per als grans també), hem pensat iniciar-los amb les quatre principals i més conegudes: lluna nova, quart creixent, lluna plena i quart minvant. Per a que sapigueu una mica més sobre el tema de la fases lunars us deixo per aquí un vídeo.


Ara que ja coneixem una mica més sobre les fases lunars, anem a crear la nostra pròpia eina per identificar-les sempre que mirem al cel. Per fer-ho necessitem els següents materials:
- Dos gots
- Cinta adhesiva.
- Paper.
- Retolador permanent.
- Retoladors per decorar (groc)
El primer que haureu de fer serà retallar el paper per a que ens quedi amb la forma del got en ficar-lo dins d’aquest. Haureu d’enganxar el paper al got amb cinta adhesiva per un costar. Després haureu de dibuixar en aquest mateix got un cercle negre, que serà la nostra lluna nova. Seguidament, ficareu aquest got que heu preparat dins de l’altre al qual encara no li heu fet res. Una vegada estigui dins hem de fer per damunt del cercle negre un altre de color groc per fer una lluna plena. Poc a poc haureu d’anar girant el got per completar totes les fases. Podeu començar amb aquestes quatre que us diem, però si us veieu amb força de fer més endavant!
Podeu veure els passos a seguir per fer el nostre artefacte al següent vídeo de “El invernadero creativo”.


En el cas de que no tingueu alguns dels materials que fan falta per fer el got de les fases lunars, podeu fer una variant d’aquest. Aquí us deixo algunes propostes que són molt interessants.
Font: cosasmolonas 

Font: teachbesideme 

Font: bibliotecauniovi 
Ara que ja esteu preparats per observar la lluna us convido a que sortiu a la finestra i cerqueu la lluna per comparar-la amb les fases del nostre got, a veure qui esbrina en quina fase es troba la lluna?
A més, ara que ja sabem que les quatre fases principals es duen a terme cada 7 dies, us convidem a cercar un calendari lunar, o un que no ho sigui per marcar en ell els dies en els quals la lluna es trobarà el les diferents fases. Mireu el calendari lunar del 2020. A aquest es poden veure el dia exacte de les quatre fases lunars en cadascun dels mesos de l'any. Precisament aquesta nit hi ha lluna nova!
Font: lasprovincias
La lluna sempre ha cridat molt l’atenció de tots nosaltres, sobretot dels infants que es pregunten què és i per què ens mira cada nit. Ara, amb el nostre aparell per identificar les fases no és que siguem uns experts, però tenim una mica més de coneixements sobre ella.
Per acabar la proposta d’avui, us convidem a que mireu el següent conte, que sempre enamora als petits i petites “De què fa gust la lluna?” de Michael Grejniec.


Esperem que ens conteu les vostres experiències mirant la lluna i gaudiu molt del cap de setmana!

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

FESTA FI DE CURS!

Bon dia famílies! Avui sí que sí, ha arribat el gran dia... LA FESTA FINAL DE CURS! Ens acomiadem amb un vídeo molt especial en el qual he volgut que tots i totes ens sentíssim una miqueta més a prop. Qui diu que la festa no és possible des de la distància? Prepareu el confeti i gaudiu de l'espectacle amb aquests petits artistes! Bravo!  🥳 Aquí s'acaba la nostra aventura i només tinc paraules d'agraïment per als meus petits i petites, que s'han superat cada dia més i més, enfrontant-se a una etapa plena de nous reptes i, per si això no fos suficient, a un posterior confinament. Gràcies infinites a vosaltres també, famílies, que no heu deixat de fer feina per a que l'aprenentatge dels vostres infants no aturés en cap moment.  Us estimo i us desitjo el millor! ❤️

ENS CONEIXEM!

El més important aquest primer trimestre del curs és crear consciència de grup, conèixer a aquells nens i nenes amb els quals conviuran la major part de la seva infància i aprendre a relacionar-se amb ells i elles. Per això, un dels aspectes que tindrem molt en compte al llarg de tot el curs és la cohesió grupal, la qual treballarem per mitja de diferents dinàmiques grupals i jocs. A primera hora del matí, aprofitant que la sala de psicomotricitat estava buida, hem fet una dinàmica de descobriment i reconeixement dels companys i companyes: Els sabaters! Aquesta consisteix en que cadascun dels nens i nenes, inclosa jo mateixa, ens havíem de treure una de les sabates i posar-la al mig, fent una muntanya. Després, un infants triava una de les sabates i havia de cercar a qui li pertanyia i així successivament fins que totes estaven repartides. Cadascun dels nens i nenes s'ha convertit en sabater i ha hagut d'observar atentament als seus companys per veure de qui era la sab...

UNITAT DE MESURA: METRE

Bon dia famílies! Recordeu que fa unes setmanes vàrem anar a l'ambient de Divermates a mesurar amb les mans i els peus . Doncs avui volem anar una pas més endavant i convertir aquestes mans i aquests peus en centímetres i metres. Per dur a terme l'activitat us demanem que rescateu les mans que vàreu pintar per mesurar els objectes, i si voleu també podeu emprar els mateixos objectes que vareu fer servir a l'anterior activitat. Ja els teniu localitzats? Doncs ara us demanem que els mesureu primer amb les mans o els peus, que segurament els petits i petites ja dominen, i una vegada ho hàgiu fet, introduïu el metre.  Podeu parlar de què és un metre abans de començar a emprar-lo, i explicar als vostres fills i filles per a què serveix i com el podem emprar. Una vegada coneguin la teoria, podeu passar a mesurar els mateixos objectes i veure quants centímetres mesuren. Una vegada tingueu els objectes mesurats amb el metre, podeu dibuixar a una fulla allò que heu mesu...