Passa al contingut principal

FASES LUNARS

Bon dia famílies!
Un altre divendres estem per aquí per portar-vos una activitat molt interessant. Al llarg del curs, na Noelia, va introduir a l’ambient d’Experimentem amb la natura, propostes relacionades amb l’astronomia on treballaven el sistema solar i els planetes. Nosaltres avui us proposem mirar al cel, però no ara, ha de ser de nit per veure allò que volem: la lluna i les seves fases!
Com sabreu, segons els especialistes en la matèria, la lluna té unes fases per les quals passa cada nit arribant des d’una lluna nova que “s’emplena” fins a lluna plena i torna a “buidar-se” fins a lluna nova un altra vegada. Però com que conèixer-les totes és molt difícil per als més petits (i per als grans també), hem pensat iniciar-los amb les quatre principals i més conegudes: lluna nova, quart creixent, lluna plena i quart minvant. Per a que sapigueu una mica més sobre el tema de la fases lunars us deixo per aquí un vídeo.


Ara que ja coneixem una mica més sobre les fases lunars, anem a crear la nostra pròpia eina per identificar-les sempre que mirem al cel. Per fer-ho necessitem els següents materials:
- Dos gots
- Cinta adhesiva.
- Paper.
- Retolador permanent.
- Retoladors per decorar (groc)
El primer que haureu de fer serà retallar el paper per a que ens quedi amb la forma del got en ficar-lo dins d’aquest. Haureu d’enganxar el paper al got amb cinta adhesiva per un costar. Després haureu de dibuixar en aquest mateix got un cercle negre, que serà la nostra lluna nova. Seguidament, ficareu aquest got que heu preparat dins de l’altre al qual encara no li heu fet res. Una vegada estigui dins hem de fer per damunt del cercle negre un altre de color groc per fer una lluna plena. Poc a poc haureu d’anar girant el got per completar totes les fases. Podeu començar amb aquestes quatre que us diem, però si us veieu amb força de fer més endavant!
Podeu veure els passos a seguir per fer el nostre artefacte al següent vídeo de “El invernadero creativo”.


En el cas de que no tingueu alguns dels materials que fan falta per fer el got de les fases lunars, podeu fer una variant d’aquest. Aquí us deixo algunes propostes que són molt interessants.
Font: cosasmolonas 

Font: teachbesideme 

Font: bibliotecauniovi 
Ara que ja esteu preparats per observar la lluna us convido a que sortiu a la finestra i cerqueu la lluna per comparar-la amb les fases del nostre got, a veure qui esbrina en quina fase es troba la lluna?
A més, ara que ja sabem que les quatre fases principals es duen a terme cada 7 dies, us convidem a cercar un calendari lunar, o un que no ho sigui per marcar en ell els dies en els quals la lluna es trobarà el les diferents fases. Mireu el calendari lunar del 2020. A aquest es poden veure el dia exacte de les quatre fases lunars en cadascun dels mesos de l'any. Precisament aquesta nit hi ha lluna nova!
Font: lasprovincias
La lluna sempre ha cridat molt l’atenció de tots nosaltres, sobretot dels infants que es pregunten què és i per què ens mira cada nit. Ara, amb el nostre aparell per identificar les fases no és que siguem uns experts, però tenim una mica més de coneixements sobre ella.
Per acabar la proposta d’avui, us convidem a que mireu el següent conte, que sempre enamora als petits i petites “De què fa gust la lluna?” de Michael Grejniec.


Esperem que ens conteu les vostres experiències mirant la lluna i gaudiu molt del cap de setmana!

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

LLETRES!

Bon dia famílies! Avui dijous tornem a treballar un aspecte molt important de l'ambient de na Marta, La màgia de les lletres , amb l'activitat en la qual anem repassant, poc a poc les  inicials dels companys i companyes de classe. Com que ja s'acaba el mes de maig i comencem les darreres tres setmanes del curs, us penjarem les feinetes de les 8 lletres que ens queden per fer, dividides en dues entrades. En primer lloc, us posem aquesta amb les 4 lletres que ens toquen i dins de dos setmanes us penjarem les 4 lletres finals. Penseu que fer totes aquestes feinetes en una única sessió és molta feina, així que no us preocupeu pel temps i aprofiteu les pròximes setmanes per fer-les tranquil·lament. Les lletres que avui ens toquen són les següents: L, N, O i P. Per presentar-les als petits i petites podeu emprar algunes de les estratègies que us hem donat amb les anteriors lletres. Podeu emprar el factor sorpresa o fer-les arribar d'una forma que els provoqui curiositat

L'OMBRA DELS ANIMALS

Bon dia famílies! Li toca el torn a l'ambient de na Noelia! Recordeu l'ambient d'Experimentem amb la natura i la taula que na Noelia va preparar amb els animals de la granja ? Doncs, avui ens anem a centrar en aquests animalets! Per dur a terme l'activitat d'avui necessiteu els següents materials: llapis, paper i joguines d'animals en miniatura, no necessàriament de la granja, si en teniu animals de la selva, el bosc o del mar també serviran. Una vegada ho tingueu tot preparat podeu començar a fer feina. Podeu iniciar l'activitat amb una conversa en relació als animals que emprareu: quins animals són, quines coses coneixen d'ells, quin és el que més els agrada... Després haureu de cercar un lloc on arribi bé el sol. Potser haureu de sortir fora o cercar una finestra per on entri un bon raig de sol . En el cas de que no el trobeu, no us preocupeu, sempre podeu emprar llum artificial per crear la vostra ombra. Una vegada trobeu aquest raig

UNITAT DE MESURA: PEUS I MANS

Bon dia famílies! Comencem la quarta setmana sense classes presencials amb una activitat relacionada amb l'ambient Divermates ! Concretament amb el concepte d'unitats de mesura .  Amb tres i quatre anys, la unitat de mesura bàsica que tothom coneix com és el metro és massa complicada, per això, nosaltres us donem la idea de començar a aproximar-los a aquesta emprant alguna cosa més pròxima als nens i nenes, en aquest cas els seus peus i les seves mans . A partir d'emprar els seus peus i mans podreu veure la mesura d'objectes, d'estances de la vostra casa o fins i tot, de l'alçada del membres de la família.  Primer de tot us proposem calcar a un full la silueta de la mà o el peu de l'infant i repetir-la unes quantes vegades per aconseguir així tenir el nombre de peus i mans suficient per mesurar allò que us vengui de gust. Si teniu l'opció de fotocopiar la mà o el peu de l'infant també podeu emprar aquest recurs i després retallar-ho.  Ima