Passa al contingut principal

CONSTRUCCIONS

Bon dia famílies!
Tornem a l'ambient de Som constructors i minimons! Avui tornarem a fer servir els nostres blocs de construcció que tantes possibilitats ens donen i en aquesta ocasió la proposta ens ajudarà a aprendre els nombres i associar-los a les seves grafies de manera visual.
Si bé és cert que el joc de construccions ajuda als nostres infants a desenvolupar la seva creativitat precisament pel seu caràcter de joc lliure, també podem realitzar activitats una miqueta més dirigides per incidir en alguns continguts o aspectes com en aquest cas el nombre i la quantitat. No obstant, abans de començar amb l'activitat és convenient que els infants tinguin l'oportunitat d'experimentar amb el material de manera lliure, així desprès podran centrar la seva atenció en la proposta de l'adult. 
Però passem ara a veure en què consisteix l'anomenada proposta. Es tracta de realitzar torres amb els blocs de construccions (o qualsevol altre material que tingueu per casa i pugui complir la funció) seguint un patró numèric, és a dir, han de fer tants de pisos com el número indiqui i posar-los en el requadre corresponent per construir una ciutat. Per a fer-ho, podeu emprar aquesta plantilla que us adjuntem a continuació o bé inventar-vos una. Teniu en compte que el número 5 pot ser una quantitat bastant ambiciosa per a alguns infants d'aquesta edat, per tant, caldria adaptar-la al ritme de cadascun, incloent números majors o menors en cada cas. 

Font: mombricks


Com veieu, és una activitat aparentment senzilla, adequada per al treball de la motricitat fina, el comptatge i la relació quantitat-grafia. Si voleu, podeu ampliar l'activitat proposant als nens i nenes col•locar les torres que han fet en ordre ascendent, fixant-se molt bé en la diferencia d'alçada que hi ha entre unes i altres. Una vegada ordenats poden tornar a comptar el nombre de pisos de cada torre i intentar escriure la grafia en una fulla. Així, continuarem amb el treball de la sèrie numèrica que ja vàrem practicar dies enrrere a l'ambient de Divermates amb els nostres trencaclosques. 

Gaudiu de la construcció i envieu-me les fotos de la vostra ciutat!

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

FESTA FI DE CURS!

Bon dia famílies! Avui sí que sí, ha arribat el gran dia... LA FESTA FINAL DE CURS! Ens acomiadem amb un vídeo molt especial en el qual he volgut que tots i totes ens sentíssim una miqueta més a prop. Qui diu que la festa no és possible des de la distància? Prepareu el confeti i gaudiu de l'espectacle amb aquests petits artistes! Bravo!  🥳 Aquí s'acaba la nostra aventura i només tinc paraules d'agraïment per als meus petits i petites, que s'han superat cada dia més i més, enfrontant-se a una etapa plena de nous reptes i, per si això no fos suficient, a un posterior confinament. Gràcies infinites a vosaltres també, famílies, que no heu deixat de fer feina per a que l'aprenentatge dels vostres infants no aturés en cap moment.  Us estimo i us desitjo el millor! ❤️

ENS CONEIXEM!

El més important aquest primer trimestre del curs és crear consciència de grup, conèixer a aquells nens i nenes amb els quals conviuran la major part de la seva infància i aprendre a relacionar-se amb ells i elles. Per això, un dels aspectes que tindrem molt en compte al llarg de tot el curs és la cohesió grupal, la qual treballarem per mitja de diferents dinàmiques grupals i jocs. A primera hora del matí, aprofitant que la sala de psicomotricitat estava buida, hem fet una dinàmica de descobriment i reconeixement dels companys i companyes: Els sabaters! Aquesta consisteix en que cadascun dels nens i nenes, inclosa jo mateixa, ens havíem de treure una de les sabates i posar-la al mig, fent una muntanya. Després, un infants triava una de les sabates i havia de cercar a qui li pertanyia i així successivament fins que totes estaven repartides. Cadascun dels nens i nenes s'ha convertit en sabater i ha hagut d'observar atentament als seus companys per veure de qui era la sab...

UNITAT DE MESURA: METRE

Bon dia famílies! Recordeu que fa unes setmanes vàrem anar a l'ambient de Divermates a mesurar amb les mans i els peus . Doncs avui volem anar una pas més endavant i convertir aquestes mans i aquests peus en centímetres i metres. Per dur a terme l'activitat us demanem que rescateu les mans que vàreu pintar per mesurar els objectes, i si voleu també podeu emprar els mateixos objectes que vareu fer servir a l'anterior activitat. Ja els teniu localitzats? Doncs ara us demanem que els mesureu primer amb les mans o els peus, que segurament els petits i petites ja dominen, i una vegada ho hàgiu fet, introduïu el metre.  Podeu parlar de què és un metre abans de començar a emprar-lo, i explicar als vostres fills i filles per a què serveix i com el podem emprar. Una vegada coneguin la teoria, podeu passar a mesurar els mateixos objectes i veure quants centímetres mesuren. Una vegada tingueu els objectes mesurats amb el metre, podeu dibuixar a una fulla allò que heu mesu...