Passa al contingut principal

CASES DEL MÓN

Bon dia famílies!
Avui dijous us portem una proposta que a més d'un dels petits i petites li resultarà familiar perquè era de les més estimades a l'ambient de Som constructors. més, té relació amb la construcció més important en la vida d'un infant: la seva casa. 
Per introduir-la, començarem mirant el conte "Casas del mundo" de Clémentine Sourdais per tal d'apropar-nos als diferents tipus de cases que trobem al voltant de tot el món i els materials que empren a cada lloc per construir-les.


Arrel d'aquest conte podeu parlar sobre el vostre habitatge: si és un pis o una casa, com és per fora, de quin color és l'edifici, amb quin material està fet... per desprès anar una miqueta més enllà i aturar-vos a pensar com és per dins, perquè aneu a fer una maqueta i/o un plànol de la vostra casaMireu, aquí teniu un exemple de la proposta que teníem a l'ambient de l'escola.

 

Aquests tipus d'activitats ajuden als vostres fills i filles en el desenvolupament del concepte espacial, una de les nocions més complexes en l'etapa infantil juntament amb la de temps, per això és necessari treballar-la amb els infants a fi d'ajudar-los a ubicar-se i orientar-se en l'espai progressivament. Cal començar per l'exploració de "l'espai viscut", és a dir, l'experiència directa en espais coneguts, per arribar finalment a "l'espai percebut", aquell que encara no s'ha explorat i que podem observar en un mapa o un plànol. No hem d'oblidar que els mapes i plànols són un llenguatge més per aprendre, amb el seu propi codi i significat, molt presents en la nostra societat.

Desprès de l'explicació teòrica de la importància d'aquesta activitat, podeu passar a l'acció i començar a fer el plànol de la vostra casa, amb el qual els infants s'aproparan a la relació entre allò representat i allò real. Evidentment, necessitaran la vostra guia i perquè us resulti més fàcil el procés podeu seguir les següents passes:

  • En primer lloc, podeu fer un recorregut per tota la casa contant d'una en una quantes estades té (habitacions, banys, cuina, etc.).
  • Desprès, podeu agafar una fulla i un paper o una cartolina i anar dibuixant-les. Pot ser una bona idea començar amb un requadre que representi l'habitació en la qual estigueu en aquell moment. Seguidament, podeu anar a la del costat i dibuixar-la i així successivament fins que les tingueu totes. A més, podeu aprofitar per fer comparacions perquè no totes tenen la mateixa mida i alguna l'haureu de dibuixar més gran o més petita segurament! Fins i tot, podeu aprofitar les mans i els peus que vareu fer setmanes enrere com a unitat de mesura. 
  • Ara que ja tindreu un plànol, podeu construir damunt d'aquest una maqueta en 3D. Per fer-lo podeu emprar qualsevol material: retalls de cartró, plastilina, palletes, pals de fusta, pedres... Aquí teniu unes imatges a mode d'exemple, però la vostra no ha de ser necessàriament com aquesta. 
Font: innovarteinfantilesp

Font: maquetasytrabajosmanualescartoon

Producció feta per alumnes del CEIP Can Raspalls
Tinc una idea!! una vegada feta la vostra maqueta, per continuar treballant l'orientació en l'espai, podeu organitzar recerques de tresor o jugar a amagar i trobar un objecte que hauran de localitzar en el lloc assenyalat en el plànol o la maqueta.

Espero que us agradi l'activitat i que em conteu com us ha anat :)

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

LLETRES!

Bon dia famílies! Avui dijous tornem a treballar un aspecte molt important de l'ambient de na Marta, La màgia de les lletres , amb l'activitat en la qual anem repassant, poc a poc les  inicials dels companys i companyes de classe. Com que ja s'acaba el mes de maig i comencem les darreres tres setmanes del curs, us penjarem les feinetes de les 8 lletres que ens queden per fer, dividides en dues entrades. En primer lloc, us posem aquesta amb les 4 lletres que ens toquen i dins de dos setmanes us penjarem les 4 lletres finals. Penseu que fer totes aquestes feinetes en una única sessió és molta feina, així que no us preocupeu pel temps i aprofiteu les pròximes setmanes per fer-les tranquil·lament. Les lletres que avui ens toquen són les següents: L, N, O i P. Per presentar-les als petits i petites podeu emprar algunes de les estratègies que us hem donat amb les anteriors lletres. Podeu emprar el factor sorpresa o fer-les arribar d'una forma que els provoqui curiositat

L'OMBRA DELS ANIMALS

Bon dia famílies! Li toca el torn a l'ambient de na Noelia! Recordeu l'ambient d'Experimentem amb la natura i la taula que na Noelia va preparar amb els animals de la granja ? Doncs, avui ens anem a centrar en aquests animalets! Per dur a terme l'activitat d'avui necessiteu els següents materials: llapis, paper i joguines d'animals en miniatura, no necessàriament de la granja, si en teniu animals de la selva, el bosc o del mar també serviran. Una vegada ho tingueu tot preparat podeu començar a fer feina. Podeu iniciar l'activitat amb una conversa en relació als animals que emprareu: quins animals són, quines coses coneixen d'ells, quin és el que més els agrada... Després haureu de cercar un lloc on arribi bé el sol. Potser haureu de sortir fora o cercar una finestra per on entri un bon raig de sol . En el cas de que no el trobeu, no us preocupeu, sempre podeu emprar llum artificial per crear la vostra ombra. Una vegada trobeu aquest raig

TRENCACLOSQUES!

Bon dia famílies!  Ja estem a meitat de setmana i ens toca visitar l'ambient de Divermates per continuar desenvolupant el nostre pensament logicomatemàtic de manera divertida. Avui us hem portat una proposta molt estimada pels petits i petites en aquest ambient i que de segur els farà pensar molt en n'Azu. Farem un trencaclosques amb el qual treballarem la motricitat fina (súper important abans de començar a escriure números i lletres, és l'anomenada prelecto) i ens aproximarem a la sèrie numèrica . Un dels elements bàsics de les matemàtiques és el valor de les quantitats i la representació d'aquestes amb el número corresponent. Per tal que aconsegueixin representar-los, és interessant practicar amb activitats com la que avui us proposem, d'ordenar els números de manera ascendent. En aquestes quatre imatges podeu veure quin és el procés que s'ha de seguir per fer l'activitat. Com veieu, es tracta de pintar el dibuix que més li agradi a cad