Passa al contingut principal

CASES DEL MÓN

Bon dia famílies!
Avui dijous us portem una proposta que a més d'un dels petits i petites li resultarà familiar perquè era de les més estimades a l'ambient de Som constructors. més, té relació amb la construcció més important en la vida d'un infant: la seva casa. 
Per introduir-la, començarem mirant el conte "Casas del mundo" de Clémentine Sourdais per tal d'apropar-nos als diferents tipus de cases que trobem al voltant de tot el món i els materials que empren a cada lloc per construir-les.


Arrel d'aquest conte podeu parlar sobre el vostre habitatge: si és un pis o una casa, com és per fora, de quin color és l'edifici, amb quin material està fet... per desprès anar una miqueta més enllà i aturar-vos a pensar com és per dins, perquè aneu a fer una maqueta i/o un plànol de la vostra casaMireu, aquí teniu un exemple de la proposta que teníem a l'ambient de l'escola.

 

Aquests tipus d'activitats ajuden als vostres fills i filles en el desenvolupament del concepte espacial, una de les nocions més complexes en l'etapa infantil juntament amb la de temps, per això és necessari treballar-la amb els infants a fi d'ajudar-los a ubicar-se i orientar-se en l'espai progressivament. Cal començar per l'exploració de "l'espai viscut", és a dir, l'experiència directa en espais coneguts, per arribar finalment a "l'espai percebut", aquell que encara no s'ha explorat i que podem observar en un mapa o un plànol. No hem d'oblidar que els mapes i plànols són un llenguatge més per aprendre, amb el seu propi codi i significat, molt presents en la nostra societat.

Desprès de l'explicació teòrica de la importància d'aquesta activitat, podeu passar a l'acció i començar a fer el plànol de la vostra casa, amb el qual els infants s'aproparan a la relació entre allò representat i allò real. Evidentment, necessitaran la vostra guia i perquè us resulti més fàcil el procés podeu seguir les següents passes:

  • En primer lloc, podeu fer un recorregut per tota la casa contant d'una en una quantes estades té (habitacions, banys, cuina, etc.).
  • Desprès, podeu agafar una fulla i un paper o una cartolina i anar dibuixant-les. Pot ser una bona idea començar amb un requadre que representi l'habitació en la qual estigueu en aquell moment. Seguidament, podeu anar a la del costat i dibuixar-la i així successivament fins que les tingueu totes. A més, podeu aprofitar per fer comparacions perquè no totes tenen la mateixa mida i alguna l'haureu de dibuixar més gran o més petita segurament! Fins i tot, podeu aprofitar les mans i els peus que vareu fer setmanes enrere com a unitat de mesura. 
  • Ara que ja tindreu un plànol, podeu construir damunt d'aquest una maqueta en 3D. Per fer-lo podeu emprar qualsevol material: retalls de cartró, plastilina, palletes, pals de fusta, pedres... Aquí teniu unes imatges a mode d'exemple, però la vostra no ha de ser necessàriament com aquesta. 
Font: innovarteinfantilesp

Font: maquetasytrabajosmanualescartoon

Producció feta per alumnes del CEIP Can Raspalls
Tinc una idea!! una vegada feta la vostra maqueta, per continuar treballant l'orientació en l'espai, podeu organitzar recerques de tresor o jugar a amagar i trobar un objecte que hauran de localitzar en el lloc assenyalat en el plànol o la maqueta.

Espero que us agradi l'activitat i que em conteu com us ha anat :)

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

FESTA FI DE CURS!

Bon dia famílies! Avui sí que sí, ha arribat el gran dia... LA FESTA FINAL DE CURS! Ens acomiadem amb un vídeo molt especial en el qual he volgut que tots i totes ens sentíssim una miqueta més a prop. Qui diu que la festa no és possible des de la distància? Prepareu el confeti i gaudiu de l'espectacle amb aquests petits artistes! Bravo!  🥳 Aquí s'acaba la nostra aventura i només tinc paraules d'agraïment per als meus petits i petites, que s'han superat cada dia més i més, enfrontant-se a una etapa plena de nous reptes i, per si això no fos suficient, a un posterior confinament. Gràcies infinites a vosaltres també, famílies, que no heu deixat de fer feina per a que l'aprenentatge dels vostres infants no aturés en cap moment.  Us estimo i us desitjo el millor! ❤️

ENS CONEIXEM!

El més important aquest primer trimestre del curs és crear consciència de grup, conèixer a aquells nens i nenes amb els quals conviuran la major part de la seva infància i aprendre a relacionar-se amb ells i elles. Per això, un dels aspectes que tindrem molt en compte al llarg de tot el curs és la cohesió grupal, la qual treballarem per mitja de diferents dinàmiques grupals i jocs. A primera hora del matí, aprofitant que la sala de psicomotricitat estava buida, hem fet una dinàmica de descobriment i reconeixement dels companys i companyes: Els sabaters! Aquesta consisteix en que cadascun dels nens i nenes, inclosa jo mateixa, ens havíem de treure una de les sabates i posar-la al mig, fent una muntanya. Després, un infants triava una de les sabates i havia de cercar a qui li pertanyia i així successivament fins que totes estaven repartides. Cadascun dels nens i nenes s'ha convertit en sabater i ha hagut d'observar atentament als seus companys per veure de qui era la sab...

UNITAT DE MESURA: METRE

Bon dia famílies! Recordeu que fa unes setmanes vàrem anar a l'ambient de Divermates a mesurar amb les mans i els peus . Doncs avui volem anar una pas més endavant i convertir aquestes mans i aquests peus en centímetres i metres. Per dur a terme l'activitat us demanem que rescateu les mans que vàreu pintar per mesurar els objectes, i si voleu també podeu emprar els mateixos objectes que vareu fer servir a l'anterior activitat. Ja els teniu localitzats? Doncs ara us demanem que els mesureu primer amb les mans o els peus, que segurament els petits i petites ja dominen, i una vegada ho hàgiu fet, introduïu el metre.  Podeu parlar de què és un metre abans de començar a emprar-lo, i explicar als vostres fills i filles per a què serveix i com el podem emprar. Una vegada coneguin la teoria, podeu passar a mesurar els mateixos objectes i veure quants centímetres mesuren. Una vegada tingueu els objectes mesurats amb el metre, podeu dibuixar a una fulla allò que heu mesu...