Passa al contingut principal

CASES DEL MÓN

Bon dia famílies!
Avui dijous us portem una proposta que a més d'un dels petits i petites li resultarà familiar perquè era de les més estimades a l'ambient de Som constructors. més, té relació amb la construcció més important en la vida d'un infant: la seva casa. 
Per introduir-la, començarem mirant el conte "Casas del mundo" de Clémentine Sourdais per tal d'apropar-nos als diferents tipus de cases que trobem al voltant de tot el món i els materials que empren a cada lloc per construir-les.


Arrel d'aquest conte podeu parlar sobre el vostre habitatge: si és un pis o una casa, com és per fora, de quin color és l'edifici, amb quin material està fet... per desprès anar una miqueta més enllà i aturar-vos a pensar com és per dins, perquè aneu a fer una maqueta i/o un plànol de la vostra casaMireu, aquí teniu un exemple de la proposta que teníem a l'ambient de l'escola.

 

Aquests tipus d'activitats ajuden als vostres fills i filles en el desenvolupament del concepte espacial, una de les nocions més complexes en l'etapa infantil juntament amb la de temps, per això és necessari treballar-la amb els infants a fi d'ajudar-los a ubicar-se i orientar-se en l'espai progressivament. Cal començar per l'exploració de "l'espai viscut", és a dir, l'experiència directa en espais coneguts, per arribar finalment a "l'espai percebut", aquell que encara no s'ha explorat i que podem observar en un mapa o un plànol. No hem d'oblidar que els mapes i plànols són un llenguatge més per aprendre, amb el seu propi codi i significat, molt presents en la nostra societat.

Desprès de l'explicació teòrica de la importància d'aquesta activitat, podeu passar a l'acció i començar a fer el plànol de la vostra casa, amb el qual els infants s'aproparan a la relació entre allò representat i allò real. Evidentment, necessitaran la vostra guia i perquè us resulti més fàcil el procés podeu seguir les següents passes:

  • En primer lloc, podeu fer un recorregut per tota la casa contant d'una en una quantes estades té (habitacions, banys, cuina, etc.).
  • Desprès, podeu agafar una fulla i un paper o una cartolina i anar dibuixant-les. Pot ser una bona idea començar amb un requadre que representi l'habitació en la qual estigueu en aquell moment. Seguidament, podeu anar a la del costat i dibuixar-la i així successivament fins que les tingueu totes. A més, podeu aprofitar per fer comparacions perquè no totes tenen la mateixa mida i alguna l'haureu de dibuixar més gran o més petita segurament! Fins i tot, podeu aprofitar les mans i els peus que vareu fer setmanes enrere com a unitat de mesura. 
  • Ara que ja tindreu un plànol, podeu construir damunt d'aquest una maqueta en 3D. Per fer-lo podeu emprar qualsevol material: retalls de cartró, plastilina, palletes, pals de fusta, pedres... Aquí teniu unes imatges a mode d'exemple, però la vostra no ha de ser necessàriament com aquesta. 
Font: innovarteinfantilesp

Font: maquetasytrabajosmanualescartoon

Producció feta per alumnes del CEIP Can Raspalls
Tinc una idea!! una vegada feta la vostra maqueta, per continuar treballant l'orientació en l'espai, podeu organitzar recerques de tresor o jugar a amagar i trobar un objecte que hauran de localitzar en el lloc assenyalat en el plànol o la maqueta.

Espero que us agradi l'activitat i que em conteu com us ha anat :)

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

LLETRES!

Bon dia famílies! Avui dijous tornem a treballar un aspecte molt important de l'ambient de na Marta, La màgia de les lletres , amb l'activitat en la qual anem repassant, poc a poc les  inicials dels companys i companyes de classe. Com que ja s'acaba el mes de maig i comencem les darreres tres setmanes del curs, us penjarem les feinetes de les 8 lletres que ens queden per fer, dividides en dues entrades. En primer lloc, us posem aquesta amb les 4 lletres que ens toquen i dins de dos setmanes us penjarem les 4 lletres finals. Penseu que fer totes aquestes feinetes en una única sessió és molta feina, així que no us preocupeu pel temps i aprofiteu les pròximes setmanes per fer-les tranquil·lament. Les lletres que avui ens toquen són les següents: L, N, O i P. Per presentar-les als petits i petites podeu emprar algunes de les estratègies que us hem donat amb les anteriors lletres. Podeu emprar el factor sorpresa o fer-les arribar d'una forma que els provoqui curiositat

L'OMBRA DELS ANIMALS

Bon dia famílies! Li toca el torn a l'ambient de na Noelia! Recordeu l'ambient d'Experimentem amb la natura i la taula que na Noelia va preparar amb els animals de la granja ? Doncs, avui ens anem a centrar en aquests animalets! Per dur a terme l'activitat d'avui necessiteu els següents materials: llapis, paper i joguines d'animals en miniatura, no necessàriament de la granja, si en teniu animals de la selva, el bosc o del mar també serviran. Una vegada ho tingueu tot preparat podeu començar a fer feina. Podeu iniciar l'activitat amb una conversa en relació als animals que emprareu: quins animals són, quines coses coneixen d'ells, quin és el que més els agrada... Després haureu de cercar un lloc on arribi bé el sol. Potser haureu de sortir fora o cercar una finestra per on entri un bon raig de sol . En el cas de que no el trobeu, no us preocupeu, sempre podeu emprar llum artificial per crear la vostra ombra. Una vegada trobeu aquest raig

UNITAT DE MESURA: PEUS I MANS

Bon dia famílies! Comencem la quarta setmana sense classes presencials amb una activitat relacionada amb l'ambient Divermates ! Concretament amb el concepte d'unitats de mesura .  Amb tres i quatre anys, la unitat de mesura bàsica que tothom coneix com és el metro és massa complicada, per això, nosaltres us donem la idea de començar a aproximar-los a aquesta emprant alguna cosa més pròxima als nens i nenes, en aquest cas els seus peus i les seves mans . A partir d'emprar els seus peus i mans podreu veure la mesura d'objectes, d'estances de la vostra casa o fins i tot, de l'alçada del membres de la família.  Primer de tot us proposem calcar a un full la silueta de la mà o el peu de l'infant i repetir-la unes quantes vegades per aconseguir així tenir el nombre de peus i mans suficient per mesurar allò que us vengui de gust. Si teniu l'opció de fotocopiar la mà o el peu de l'infant també podeu emprar aquest recurs i després retallar-ho.  Ima