Passa al contingut principal

ART ESCÈNIC I FOTOGRÀFIC

Bon dia famílies!
Estrenem setmana amb una activitat molt divertida que traurà la vostra vena més artística... ens endinsem un dia més en l'ambient de Som artistes! Al llarg d'aquestes setmanes hem practicat diferents tècniques plàstiques i fins i tot hem creat el nostre propi material com plastilina casolana i pintura natural. Però avui volem aprofundir encara més en l'art visual, enllaçant l'art pictòric amb l'art escènic i fotogràfic.
Us enrecordeu d'aquella primera activitat telemàtica de l'ambient de som artistes? us vàrem proposar elegir l'obra que més agradés als vostres fills i filles per després reproduir-la amb pintura en un paper. Avui el procés és una mica paregut, però en aquesta ocasió us proposem imitar quadres, escultures o qualsevol obra artística amb el propi cos i plasmar-lo en una foto! Podeu cercar l'obra que més us agradi a internet o a casa i, si voleu, podeu emprar l'aplicació Google Arts & Culture per visitar diferents museus.
Una vegada elegida l'obra podeu dedicar un temps a cercar informació sobre el seu títol i autor si teniu ganes. Després, haureu de fer un profund treball d'observació: demaneu al vostre fill o filla què veu a la imatge, quins colors predominen, si surten persones quina roba o complements porten, quina és l'expressió de la cara i la postura corporal. Una vegada hàgiu recollit totes aquestes dades és moment de cercar per casa els elements necessaris per reproduir la imatge i de practicar l'expressió facial i corporal davant d'un mirall! Quan penseu que el teniu dominat ja podeu fer la foto per comparar-la amb l'obra original. Aquí teniu alguns exemples que us poden servir d'orientació. 

Com veieu, poden ser retrats individuals...

Font: cibercuba

O encara més divertits... en família!

Font: lavozdelmuro

Mireu, na María i jo hem volgut escenificar l'art de Yayoi Kusama, una artista japonesa molt polifacètica que treballava diferents formats com la pintura, l'escultura i la performance seguint sempre un patró de cercles o punts que sorgien de visions que ella tenia des de molt petita.

Ara és el vostre moment... Amb quina obra ens sorprendreu? 
Esperem amb il•lusió les vostres fotos! 

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

FESTA FI DE CURS!

Bon dia famílies! Avui sí que sí, ha arribat el gran dia... LA FESTA FINAL DE CURS! Ens acomiadem amb un vídeo molt especial en el qual he volgut que tots i totes ens sentíssim una miqueta més a prop. Qui diu que la festa no és possible des de la distància? Prepareu el confeti i gaudiu de l'espectacle amb aquests petits artistes! Bravo!  🥳 Aquí s'acaba la nostra aventura i només tinc paraules d'agraïment per als meus petits i petites, que s'han superat cada dia més i més, enfrontant-se a una etapa plena de nous reptes i, per si això no fos suficient, a un posterior confinament. Gràcies infinites a vosaltres també, famílies, que no heu deixat de fer feina per a que l'aprenentatge dels vostres infants no aturés en cap moment.  Us estimo i us desitjo el millor! ❤️

ENS CONEIXEM!

El més important aquest primer trimestre del curs és crear consciència de grup, conèixer a aquells nens i nenes amb els quals conviuran la major part de la seva infància i aprendre a relacionar-se amb ells i elles. Per això, un dels aspectes que tindrem molt en compte al llarg de tot el curs és la cohesió grupal, la qual treballarem per mitja de diferents dinàmiques grupals i jocs. A primera hora del matí, aprofitant que la sala de psicomotricitat estava buida, hem fet una dinàmica de descobriment i reconeixement dels companys i companyes: Els sabaters! Aquesta consisteix en que cadascun dels nens i nenes, inclosa jo mateixa, ens havíem de treure una de les sabates i posar-la al mig, fent una muntanya. Després, un infants triava una de les sabates i havia de cercar a qui li pertanyia i així successivament fins que totes estaven repartides. Cadascun dels nens i nenes s'ha convertit en sabater i ha hagut d'observar atentament als seus companys per veure de qui era la sab...

UNITAT DE MESURA: METRE

Bon dia famílies! Recordeu que fa unes setmanes vàrem anar a l'ambient de Divermates a mesurar amb les mans i els peus . Doncs avui volem anar una pas més endavant i convertir aquestes mans i aquests peus en centímetres i metres. Per dur a terme l'activitat us demanem que rescateu les mans que vàreu pintar per mesurar els objectes, i si voleu també podeu emprar els mateixos objectes que vareu fer servir a l'anterior activitat. Ja els teniu localitzats? Doncs ara us demanem que els mesureu primer amb les mans o els peus, que segurament els petits i petites ja dominen, i una vegada ho hàgiu fet, introduïu el metre.  Podeu parlar de què és un metre abans de començar a emprar-lo, i explicar als vostres fills i filles per a què serveix i com el podem emprar. Una vegada coneguin la teoria, podeu passar a mesurar els mateixos objectes i veure quants centímetres mesuren. Una vegada tingueu els objectes mesurats amb el metre, podeu dibuixar a una fulla allò que heu mesu...