Passa al contingut principal

ART ESCÈNIC I FOTOGRÀFIC

Bon dia famílies!
Estrenem setmana amb una activitat molt divertida que traurà la vostra vena més artística... ens endinsem un dia més en l'ambient de Som artistes! Al llarg d'aquestes setmanes hem practicat diferents tècniques plàstiques i fins i tot hem creat el nostre propi material com plastilina casolana i pintura natural. Però avui volem aprofundir encara més en l'art visual, enllaçant l'art pictòric amb l'art escènic i fotogràfic.
Us enrecordeu d'aquella primera activitat telemàtica de l'ambient de som artistes? us vàrem proposar elegir l'obra que més agradés als vostres fills i filles per després reproduir-la amb pintura en un paper. Avui el procés és una mica paregut, però en aquesta ocasió us proposem imitar quadres, escultures o qualsevol obra artística amb el propi cos i plasmar-lo en una foto! Podeu cercar l'obra que més us agradi a internet o a casa i, si voleu, podeu emprar l'aplicació Google Arts & Culture per visitar diferents museus.
Una vegada elegida l'obra podeu dedicar un temps a cercar informació sobre el seu títol i autor si teniu ganes. Després, haureu de fer un profund treball d'observació: demaneu al vostre fill o filla què veu a la imatge, quins colors predominen, si surten persones quina roba o complements porten, quina és l'expressió de la cara i la postura corporal. Una vegada hàgiu recollit totes aquestes dades és moment de cercar per casa els elements necessaris per reproduir la imatge i de practicar l'expressió facial i corporal davant d'un mirall! Quan penseu que el teniu dominat ja podeu fer la foto per comparar-la amb l'obra original. Aquí teniu alguns exemples que us poden servir d'orientació. 

Com veieu, poden ser retrats individuals...

Font: cibercuba

O encara més divertits... en família!

Font: lavozdelmuro

Mireu, na María i jo hem volgut escenificar l'art de Yayoi Kusama, una artista japonesa molt polifacètica que treballava diferents formats com la pintura, l'escultura i la performance seguint sempre un patró de cercles o punts que sorgien de visions que ella tenia des de molt petita.

Ara és el vostre moment... Amb quina obra ens sorprendreu? 
Esperem amb il•lusió les vostres fotos! 

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

LLETRES!

Bon dia famílies! Avui dijous tornem a treballar un aspecte molt important de l'ambient de na Marta, La màgia de les lletres , amb l'activitat en la qual anem repassant, poc a poc les  inicials dels companys i companyes de classe. Com que ja s'acaba el mes de maig i comencem les darreres tres setmanes del curs, us penjarem les feinetes de les 8 lletres que ens queden per fer, dividides en dues entrades. En primer lloc, us posem aquesta amb les 4 lletres que ens toquen i dins de dos setmanes us penjarem les 4 lletres finals. Penseu que fer totes aquestes feinetes en una única sessió és molta feina, així que no us preocupeu pel temps i aprofiteu les pròximes setmanes per fer-les tranquil·lament. Les lletres que avui ens toquen són les següents: L, N, O i P. Per presentar-les als petits i petites podeu emprar algunes de les estratègies que us hem donat amb les anteriors lletres. Podeu emprar el factor sorpresa o fer-les arribar d'una forma que els provoqui curiositat

L'OMBRA DELS ANIMALS

Bon dia famílies! Li toca el torn a l'ambient de na Noelia! Recordeu l'ambient d'Experimentem amb la natura i la taula que na Noelia va preparar amb els animals de la granja ? Doncs, avui ens anem a centrar en aquests animalets! Per dur a terme l'activitat d'avui necessiteu els següents materials: llapis, paper i joguines d'animals en miniatura, no necessàriament de la granja, si en teniu animals de la selva, el bosc o del mar també serviran. Una vegada ho tingueu tot preparat podeu començar a fer feina. Podeu iniciar l'activitat amb una conversa en relació als animals que emprareu: quins animals són, quines coses coneixen d'ells, quin és el que més els agrada... Després haureu de cercar un lloc on arribi bé el sol. Potser haureu de sortir fora o cercar una finestra per on entri un bon raig de sol . En el cas de que no el trobeu, no us preocupeu, sempre podeu emprar llum artificial per crear la vostra ombra. Una vegada trobeu aquest raig

UNITAT DE MESURA: PEUS I MANS

Bon dia famílies! Comencem la quarta setmana sense classes presencials amb una activitat relacionada amb l'ambient Divermates ! Concretament amb el concepte d'unitats de mesura .  Amb tres i quatre anys, la unitat de mesura bàsica que tothom coneix com és el metro és massa complicada, per això, nosaltres us donem la idea de començar a aproximar-los a aquesta emprant alguna cosa més pròxima als nens i nenes, en aquest cas els seus peus i les seves mans . A partir d'emprar els seus peus i mans podreu veure la mesura d'objectes, d'estances de la vostra casa o fins i tot, de l'alçada del membres de la família.  Primer de tot us proposem calcar a un full la silueta de la mà o el peu de l'infant i repetir-la unes quantes vegades per aconseguir així tenir el nombre de peus i mans suficient per mesurar allò que us vengui de gust. Si teniu l'opció de fotocopiar la mà o el peu de l'infant també podeu emprar aquest recurs i després retallar-ho.  Ima