Bon dia famílies!
Ja estem a meitat de setmana i ens toca visitar l'ambient de Divermates per continuar desenvolupant el nostre pensament logicomatemàtic de manera divertida. Avui us hem portat una proposta molt estimada pels petits i petites en aquest ambient i que de segur els farà pensar molt en n'Azu.
Farem un trencaclosques amb el qual treballarem la motricitat fina (súper important abans de començar a escriure números i lletres, és l'anomenada prelecto) i ens aproximarem a la sèrie numèrica. Un dels elements bàsics de les matemàtiques és el valor de les quantitats i la representació d'aquestes amb el número corresponent. Per tal que aconsegueixin representar-los, és interessant practicar amb activitats com la que avui us proposem, d'ordenar els números de manera ascendent.
En aquestes quatre imatges podeu veure quin és el procés que s'ha de seguir per fer l'activitat.
Farem un trencaclosques amb el qual treballarem la motricitat fina (súper important abans de començar a escriure números i lletres, és l'anomenada prelecto) i ens aproximarem a la sèrie numèrica. Un dels elements bàsics de les matemàtiques és el valor de les quantitats i la representació d'aquestes amb el número corresponent. Per tal que aconsegueixin representar-los, és interessant practicar amb activitats com la que avui us proposem, d'ordenar els números de manera ascendent.
En aquestes quatre imatges podeu veure quin és el procés que s'ha de seguir per fer l'activitat.
Com veieu, es tracta de pintar el dibuix que més li agradi a cada nen o nena, repassar els números i retallar seguint la línia de puntets per fer les peces del trencaclosques. Finalment, ordenar les parts seguint la sèrie numèrica i tornar a refer la imatge aferrant-la en una altra fulla. És possible que sigui un repte per als infants esbrinar quin és el patró que segueix la sèrie numèrica així és que amb aquesta activitat, mitjançant la deducció i l'observació podran determinar-lo.
Per facilitar la feina, els adults podeu retallar les línies que emmarquen el dibuix, el requadre que no té puntets, així els infants practicaran la línia recta. Recordeu, a més, que totes i cadascuna de les passes d'aquest procés són importants per al desenvolupament dels infants, cal fomentar la seva autonomia i confiar en les seves capacitats. No estem cercant la perfecció, així és que deixeu que pintin, retallin i aferrin sense por!
Sabem que molts no teniu l'oportunitat d'imprimir a casa, però això no ha de ser cap inconvenient. En una fulla en blanc podeu fer un dibuix i dibuixar per damunt les línies que divideixin la imatge en cinc parts. A més, aquí teniu una alternativa també molt interessant.
Font: gramho |
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada