Passa al contingut principal

MANDALES

Bon dia famílies!
Per començar aquesta setmana ens endinsarem en el món de l'art des d'un punt de vista més natural. Com podeu veure en aquesta activitat treballarem una mica dels dos ambients de les classes de 4 anys: l'ambient d'Experimentem amb la natura i l'ambient de Som artistes!
L'art es pot viure de moltes maneres, no només es considera art aquelles obres pictòriques o escultòriques, o les obres musicals, de literatura o fins i tot cinematogràfiques, podem considerar art totes aquelles creacions que sorgeixen de la més petita idea dins de la nostra imaginació. 
Avui, per incentivar aquesta creativitat dels infants us proposem convertir-nos en artistes d'art efímer. Aquest tipus d'art és aquell que té una durada determinada en el temps, no és com per exemple una obra arquitectònica que es crea amb la intenció de que perduri molt en el temps. 
Per que pugueu visualitzar algunes de les modalitats d'art efímer que es duen a terme a l'actualitat podeu veure les següents imatges!
Una escultura de sorra...
Font: Santiveri
O una escultura de gel!
Font: Almasartistas
O fins i tot art amb fruita!
Font: Directoalpaladar
Heu vist quines obres d'art! Ara bé, per la proposta que un recomanem avui no necessitarem un gran bloc de gel o una tona de sorra. I sabeu per què? Perquè anem a fer mandales naturals!
Per fer els nostres mandales només necessitarem coses que tingueu al vostre abast de caràcter natural: fruites, verdures, flors, fulles, pedres...   
Font: Totnens

Font: Totnens

Font: Totnens
Tenint en compte que no tothom te la possibilitat de trobar coses naturals i més si teniu la fortuna de viure com jo a un pis, també em sembla una bona idea emprar altres tipus de materials que trobem per casa: estris de cuina, forquilles, culleres, capses de diferents tamanys! Això si, intenteu que aquests materials no només siguin de plàstic, sinó que hi hagi de tot tipus (fusta, metall, vidre, cartró, tela) i sobretot que siguin molt colorits!!
Font: Saletadecreació

Font: Mandalasparatodos

Font: Mandalasparatodos
Un dia més espero que gaudiu de l'activitat i com no, m'ensenyeu les vostres obres d'art efímer!

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

FESTA FI DE CURS!

Bon dia famílies! Avui sí que sí, ha arribat el gran dia... LA FESTA FINAL DE CURS! Ens acomiadem amb un vídeo molt especial en el qual he volgut que tots i totes ens sentíssim una miqueta més a prop. Qui diu que la festa no és possible des de la distància? Prepareu el confeti i gaudiu de l'espectacle amb aquests petits artistes! Bravo!  🥳 Aquí s'acaba la nostra aventura i només tinc paraules d'agraïment per als meus petits i petites, que s'han superat cada dia més i més, enfrontant-se a una etapa plena de nous reptes i, per si això no fos suficient, a un posterior confinament. Gràcies infinites a vosaltres també, famílies, que no heu deixat de fer feina per a que l'aprenentatge dels vostres infants no aturés en cap moment.  Us estimo i us desitjo el millor! ❤️

ENS CONEIXEM!

El més important aquest primer trimestre del curs és crear consciència de grup, conèixer a aquells nens i nenes amb els quals conviuran la major part de la seva infància i aprendre a relacionar-se amb ells i elles. Per això, un dels aspectes que tindrem molt en compte al llarg de tot el curs és la cohesió grupal, la qual treballarem per mitja de diferents dinàmiques grupals i jocs. A primera hora del matí, aprofitant que la sala de psicomotricitat estava buida, hem fet una dinàmica de descobriment i reconeixement dels companys i companyes: Els sabaters! Aquesta consisteix en que cadascun dels nens i nenes, inclosa jo mateixa, ens havíem de treure una de les sabates i posar-la al mig, fent una muntanya. Després, un infants triava una de les sabates i havia de cercar a qui li pertanyia i així successivament fins que totes estaven repartides. Cadascun dels nens i nenes s'ha convertit en sabater i ha hagut d'observar atentament als seus companys per veure de qui era la sab...

UNITAT DE MESURA: METRE

Bon dia famílies! Recordeu que fa unes setmanes vàrem anar a l'ambient de Divermates a mesurar amb les mans i els peus . Doncs avui volem anar una pas més endavant i convertir aquestes mans i aquests peus en centímetres i metres. Per dur a terme l'activitat us demanem que rescateu les mans que vàreu pintar per mesurar els objectes, i si voleu també podeu emprar els mateixos objectes que vareu fer servir a l'anterior activitat. Ja els teniu localitzats? Doncs ara us demanem que els mesureu primer amb les mans o els peus, que segurament els petits i petites ja dominen, i una vegada ho hàgiu fet, introduïu el metre.  Podeu parlar de què és un metre abans de començar a emprar-lo, i explicar als vostres fills i filles per a què serveix i com el podem emprar. Una vegada coneguin la teoria, podeu passar a mesurar els mateixos objectes i veure quants centímetres mesuren. Una vegada tingueu els objectes mesurats amb el metre, podeu dibuixar a una fulla allò que heu mesu...