Passa al contingut principal

LA NOSTRA INICIAL

Bon dia famílies!
Ja estem a dijous, dijous 30... una setmana més i el mes d'abril que ha passat volant!
Aquesta setmana i la següent són una mica més curtetes, ja que ni divendres ni dilluns hi ha classe, tindrem un cap de setmana més llarg!!
Avui l'activitat està molt relacionada amb l'ambient de na Marta, La màgia de les lletres. Però també té molta relació amb una activitat que vàrem començar al segon trimestre i que malauradament no hem pogut acabar, ara és el moment de fer-ho!
Per posar-vos una mica en context i que entengueu en què consisteix, us explicaré una mica com va començar aquesta activitat a classe i com la portàvem a terme!
Un matí va arribar a la classe dels ninjes una nova visita, no sabíem molt bé qui era però el vàrem rebre amb molta il•lusió, es tractava del nostre amic el Drac de les lletres!!! 
Aquest nou amic arribava cada setmana a l'escola per presentar-nos una nova lletra de l'abecedari, sempre relacionada amb la inicial del nom d'algun dels companys i companyes de classe o de la classe dels dinosaures. 
Una vegada entrava per la porta, els petits i petites no podien treure-li l'ull del damunt. Al principi per curiositat i després d'un parell de setmanes perquè ja sabien que tocava aprendre una lletra nova.










Quan el Drac arribava, sempre ho feia de la mà d'una inicial i preguntava si algú la coneixia. Parlàvem de si algun dels companys o companyes tenia aquesta inicial o fins i tot si la tenia al seu nom encara que no al principi. També intentàvem fer memòria per compartir amb els altres els noms dels familiars o coneguts que comencen per aquesta lletra. Recordo que a la darrera sessió, amb la lletra E vàrem veure que na Elsa i la seva mare, na Esther, comencen per la mateixa lletra. El més curiós és que vàrem descobrir que la mare de na Elsa i la d'en Santiago tenen el mateix nom!
Seguidament ens ensenyava com sona aquesta inicial (com ja sabeu a l'escola emprem el mètode fonètic per al procés de lectoescriptura). Repetíem unes quantes vegades el so de la lletra i intentàvem emprar el dit màgic per dibuixar-la en l'aire! Per últim, fèiem dues coses... o bé repassàvem un per un, amb els dit per damunt de la lletra, o l'escrivíem a la pissarra vileda.
Ara sí, ja estàvem preparat per agafar el llapis i el paper i començar la nostra feineta!!












Ara que ja sabeu una mica en què consistia aquesta activitat, us volem demanar que continueu amb la tasca! En aquest cas ens toca la lletra G i la lletra I. A veure qui sap de qui són aquestes lletres?
Podeu iniciar l'activitat com ho fèiem a classe, parlar de les lletres, de qui les té, cercar paraules o noms que les tinguin i fer el so Gggggggg!!! Iiiiiiiiiiii!!!!
Després us convidem a que en aquesta ocasió agafeu una safata i l'empleneu de pa ratllat, sucre, sal, farina o qualsevol ingredient paregut per després escriure amb el dit la lletra!
Font: Actividadesinfantil
Una vegada la poseu en pràctica també amb el dit, ja esteu preparats per agafar el llapis i fer la feineta en paper! 
Aquesta consisteix bàsicament en repassar per la línia de punts la lletra gran i les petites que hi ha als noms dels companys i companyes i després decorar com vulgueu la lletra gran! També podeu intentar escriure, copiar o repassar el nom i fins i tot, per aquells que estiguin animats, podeu copiar els noms dels companys i companyes que surten a la feineta!
 
En el cas de que no tingueu impressora per imprimir les feinetes, no us preocupeu, podeu fer-ho encara que sigui a mà a un full en blanc, l'important és que ho faceu per no perdre l'hàbit!
Això és tot per avui, espero les vostres lletres!
I que les imatges amb el Drac de les lletres duguin molts bons records als petits i petites!
Que passeu un bon pont, tornem dimarts amb més força!


Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

FESTA FI DE CURS!

Bon dia famílies! Avui sí que sí, ha arribat el gran dia... LA FESTA FINAL DE CURS! Ens acomiadem amb un vídeo molt especial en el qual he volgut que tots i totes ens sentíssim una miqueta més a prop. Qui diu que la festa no és possible des de la distància? Prepareu el confeti i gaudiu de l'espectacle amb aquests petits artistes! Bravo!  🥳 Aquí s'acaba la nostra aventura i només tinc paraules d'agraïment per als meus petits i petites, que s'han superat cada dia més i més, enfrontant-se a una etapa plena de nous reptes i, per si això no fos suficient, a un posterior confinament. Gràcies infinites a vosaltres també, famílies, que no heu deixat de fer feina per a que l'aprenentatge dels vostres infants no aturés en cap moment.  Us estimo i us desitjo el millor! ❤️

ENS CONEIXEM!

El més important aquest primer trimestre del curs és crear consciència de grup, conèixer a aquells nens i nenes amb els quals conviuran la major part de la seva infància i aprendre a relacionar-se amb ells i elles. Per això, un dels aspectes que tindrem molt en compte al llarg de tot el curs és la cohesió grupal, la qual treballarem per mitja de diferents dinàmiques grupals i jocs. A primera hora del matí, aprofitant que la sala de psicomotricitat estava buida, hem fet una dinàmica de descobriment i reconeixement dels companys i companyes: Els sabaters! Aquesta consisteix en que cadascun dels nens i nenes, inclosa jo mateixa, ens havíem de treure una de les sabates i posar-la al mig, fent una muntanya. Després, un infants triava una de les sabates i havia de cercar a qui li pertanyia i així successivament fins que totes estaven repartides. Cadascun dels nens i nenes s'ha convertit en sabater i ha hagut d'observar atentament als seus companys per veure de qui era la sab...

UNITAT DE MESURA: METRE

Bon dia famílies! Recordeu que fa unes setmanes vàrem anar a l'ambient de Divermates a mesurar amb les mans i els peus . Doncs avui volem anar una pas més endavant i convertir aquestes mans i aquests peus en centímetres i metres. Per dur a terme l'activitat us demanem que rescateu les mans que vàreu pintar per mesurar els objectes, i si voleu també podeu emprar els mateixos objectes que vareu fer servir a l'anterior activitat. Ja els teniu localitzats? Doncs ara us demanem que els mesureu primer amb les mans o els peus, que segurament els petits i petites ja dominen, i una vegada ho hàgiu fet, introduïu el metre.  Podeu parlar de què és un metre abans de començar a emprar-lo, i explicar als vostres fills i filles per a què serveix i com el podem emprar. Una vegada coneguin la teoria, podeu passar a mesurar els mateixos objectes i veure quants centímetres mesuren. Una vegada tingueu els objectes mesurats amb el metre, podeu dibuixar a una fulla allò que heu mesu...