Passa al contingut principal

LA NOSTRA INICIAL

Bon dia famílies!
Ja estem a dijous, dijous 30... una setmana més i el mes d'abril que ha passat volant!
Aquesta setmana i la següent són una mica més curtetes, ja que ni divendres ni dilluns hi ha classe, tindrem un cap de setmana més llarg!!
Avui l'activitat està molt relacionada amb l'ambient de na Marta, La màgia de les lletres. Però també té molta relació amb una activitat que vàrem començar al segon trimestre i que malauradament no hem pogut acabar, ara és el moment de fer-ho!
Per posar-vos una mica en context i que entengueu en què consisteix, us explicaré una mica com va començar aquesta activitat a classe i com la portàvem a terme!
Un matí va arribar a la classe dels ninjes una nova visita, no sabíem molt bé qui era però el vàrem rebre amb molta il•lusió, es tractava del nostre amic el Drac de les lletres!!! 
Aquest nou amic arribava cada setmana a l'escola per presentar-nos una nova lletra de l'abecedari, sempre relacionada amb la inicial del nom d'algun dels companys i companyes de classe o de la classe dels dinosaures. 
Una vegada entrava per la porta, els petits i petites no podien treure-li l'ull del damunt. Al principi per curiositat i després d'un parell de setmanes perquè ja sabien que tocava aprendre una lletra nova.










Quan el Drac arribava, sempre ho feia de la mà d'una inicial i preguntava si algú la coneixia. Parlàvem de si algun dels companys o companyes tenia aquesta inicial o fins i tot si la tenia al seu nom encara que no al principi. També intentàvem fer memòria per compartir amb els altres els noms dels familiars o coneguts que comencen per aquesta lletra. Recordo que a la darrera sessió, amb la lletra E vàrem veure que na Elsa i la seva mare, na Esther, comencen per la mateixa lletra. El més curiós és que vàrem descobrir que la mare de na Elsa i la d'en Santiago tenen el mateix nom!
Seguidament ens ensenyava com sona aquesta inicial (com ja sabeu a l'escola emprem el mètode fonètic per al procés de lectoescriptura). Repetíem unes quantes vegades el so de la lletra i intentàvem emprar el dit màgic per dibuixar-la en l'aire! Per últim, fèiem dues coses... o bé repassàvem un per un, amb els dit per damunt de la lletra, o l'escrivíem a la pissarra vileda.
Ara sí, ja estàvem preparat per agafar el llapis i el paper i començar la nostra feineta!!












Ara que ja sabeu una mica en què consistia aquesta activitat, us volem demanar que continueu amb la tasca! En aquest cas ens toca la lletra G i la lletra I. A veure qui sap de qui són aquestes lletres?
Podeu iniciar l'activitat com ho fèiem a classe, parlar de les lletres, de qui les té, cercar paraules o noms que les tinguin i fer el so Gggggggg!!! Iiiiiiiiiiii!!!!
Després us convidem a que en aquesta ocasió agafeu una safata i l'empleneu de pa ratllat, sucre, sal, farina o qualsevol ingredient paregut per després escriure amb el dit la lletra!
Font: Actividadesinfantil
Una vegada la poseu en pràctica també amb el dit, ja esteu preparats per agafar el llapis i fer la feineta en paper! 
Aquesta consisteix bàsicament en repassar per la línia de punts la lletra gran i les petites que hi ha als noms dels companys i companyes i després decorar com vulgueu la lletra gran! També podeu intentar escriure, copiar o repassar el nom i fins i tot, per aquells que estiguin animats, podeu copiar els noms dels companys i companyes que surten a la feineta!
 
En el cas de que no tingueu impressora per imprimir les feinetes, no us preocupeu, podeu fer-ho encara que sigui a mà a un full en blanc, l'important és que ho faceu per no perdre l'hàbit!
Això és tot per avui, espero les vostres lletres!
I que les imatges amb el Drac de les lletres duguin molts bons records als petits i petites!
Que passeu un bon pont, tornem dimarts amb més força!


Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

LLETRES!

Bon dia famílies! Avui dijous tornem a treballar un aspecte molt important de l'ambient de na Marta, La màgia de les lletres , amb l'activitat en la qual anem repassant, poc a poc les  inicials dels companys i companyes de classe. Com que ja s'acaba el mes de maig i comencem les darreres tres setmanes del curs, us penjarem les feinetes de les 8 lletres que ens queden per fer, dividides en dues entrades. En primer lloc, us posem aquesta amb les 4 lletres que ens toquen i dins de dos setmanes us penjarem les 4 lletres finals. Penseu que fer totes aquestes feinetes en una única sessió és molta feina, així que no us preocupeu pel temps i aprofiteu les pròximes setmanes per fer-les tranquil·lament. Les lletres que avui ens toquen són les següents: L, N, O i P. Per presentar-les als petits i petites podeu emprar algunes de les estratègies que us hem donat amb les anteriors lletres. Podeu emprar el factor sorpresa o fer-les arribar d'una forma que els provoqui curiositat

L'OMBRA DELS ANIMALS

Bon dia famílies! Li toca el torn a l'ambient de na Noelia! Recordeu l'ambient d'Experimentem amb la natura i la taula que na Noelia va preparar amb els animals de la granja ? Doncs, avui ens anem a centrar en aquests animalets! Per dur a terme l'activitat d'avui necessiteu els següents materials: llapis, paper i joguines d'animals en miniatura, no necessàriament de la granja, si en teniu animals de la selva, el bosc o del mar també serviran. Una vegada ho tingueu tot preparat podeu començar a fer feina. Podeu iniciar l'activitat amb una conversa en relació als animals que emprareu: quins animals són, quines coses coneixen d'ells, quin és el que més els agrada... Després haureu de cercar un lloc on arribi bé el sol. Potser haureu de sortir fora o cercar una finestra per on entri un bon raig de sol . En el cas de que no el trobeu, no us preocupeu, sempre podeu emprar llum artificial per crear la vostra ombra. Una vegada trobeu aquest raig

UNITAT DE MESURA: PEUS I MANS

Bon dia famílies! Comencem la quarta setmana sense classes presencials amb una activitat relacionada amb l'ambient Divermates ! Concretament amb el concepte d'unitats de mesura .  Amb tres i quatre anys, la unitat de mesura bàsica que tothom coneix com és el metro és massa complicada, per això, nosaltres us donem la idea de començar a aproximar-los a aquesta emprant alguna cosa més pròxima als nens i nenes, en aquest cas els seus peus i les seves mans . A partir d'emprar els seus peus i mans podreu veure la mesura d'objectes, d'estances de la vostra casa o fins i tot, de l'alçada del membres de la família.  Primer de tot us proposem calcar a un full la silueta de la mà o el peu de l'infant i repetir-la unes quantes vegades per aconseguir així tenir el nombre de peus i mans suficient per mesurar allò que us vengui de gust. Si teniu l'opció de fotocopiar la mà o el peu de l'infant també podeu emprar aquest recurs i després retallar-ho.  Ima