Passa al contingut principal

CONTACONTES EN FAMÍLIA

Bon dia famílies!
Avui és dimecres 8 d'abril. Sabeu què significa això? Que és el darrer dia d'escola abans de les vacances de Pasqua! Volem agafar-les amb entusiasme encara que siguin diferents a com esperàvem fa unes setmanes... Per això, com que sabem que als nens i nenes de la classe els agraden molt els contes, avui us proposem una altra vegada l'activitat de contacontes en família!
La dinàmica és la mateixa, haureu d'elegir un conte: pot ser d'internet, un que tingueu a casa o bé un que improviseu de manera oral. Nosaltres, en aquesta ocasió, us recomanem el conte "Esto no es una selva" de Susanna Isern i Rocío Bonilla Illustration, narrat per Tito Muñoz en col•laboració amb el canal de Youtube La Caléndula. És una història divertida que, de segur, ajudarà als infants a reflexionar sobre alguns aspectes propers als seu dia a dia en família.
Però, cal dir que un conte no sempre ha de ser llegit, de vegades podem deixar que siguin els infants els encarregats d'esbrinar què passa a cada pàgina del llibre, només observant les imatges que apareixen a cadascuna d'elles. A més, us proposem deixar que els infants observin i parlin d'allò que veuen a la portada abans de llegir la història, creant les seves pròpies hipòtesis. Així, després de llegir el conte original, podeu parlar i reflexionar sobre allò que li passa als personatges, quina part del conte els ha agradat més o què interpreten els petits i petites sobre la història. S'assembla a la història i a les hipòtesis que ells i elles havien fet abans?
Desprès d'això, podeu passar a la part de representació. Aquesta fase és molt important, ja que ajuda als infants a interioritzar allò que han après en el transcurs de l'activitat. Una opció interessant és dramatitzar el conte, és a dir, posar-vos a la pell dels personatges i fer una petita obra teatral. No obstant, també poden fer un dibuix d'allò més rellevant per a ells i elles. Com sempre, podem convidar-los a intentar escriure, copiar o repassar el nom del conte o dels seus personatges. 
Aquí us deixem la plantilla opcional per fer el dibuix, ja sabeu que si no podeu imprimir-la, amb una fulla en blanc és més que suficient!

Fins aquí el segon trimestre d'aquest curs tan diferent però especial. 
Gaudiu molt de les vacances a casa i del temps en família. 
El dia 20 tornarem al blog amb la mateixa il•lusió que vàrem començar el dia 11 de setembre a l'escola.
Una abraçada molt forta famílies :) 

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

FESTA FI DE CURS!

Bon dia famílies! Avui sí que sí, ha arribat el gran dia... LA FESTA FINAL DE CURS! Ens acomiadem amb un vídeo molt especial en el qual he volgut que tots i totes ens sentíssim una miqueta més a prop. Qui diu que la festa no és possible des de la distància? Prepareu el confeti i gaudiu de l'espectacle amb aquests petits artistes! Bravo!  🥳 Aquí s'acaba la nostra aventura i només tinc paraules d'agraïment per als meus petits i petites, que s'han superat cada dia més i més, enfrontant-se a una etapa plena de nous reptes i, per si això no fos suficient, a un posterior confinament. Gràcies infinites a vosaltres també, famílies, que no heu deixat de fer feina per a que l'aprenentatge dels vostres infants no aturés en cap moment.  Us estimo i us desitjo el millor! ❤️

ENS CONEIXEM!

El més important aquest primer trimestre del curs és crear consciència de grup, conèixer a aquells nens i nenes amb els quals conviuran la major part de la seva infància i aprendre a relacionar-se amb ells i elles. Per això, un dels aspectes que tindrem molt en compte al llarg de tot el curs és la cohesió grupal, la qual treballarem per mitja de diferents dinàmiques grupals i jocs. A primera hora del matí, aprofitant que la sala de psicomotricitat estava buida, hem fet una dinàmica de descobriment i reconeixement dels companys i companyes: Els sabaters! Aquesta consisteix en que cadascun dels nens i nenes, inclosa jo mateixa, ens havíem de treure una de les sabates i posar-la al mig, fent una muntanya. Després, un infants triava una de les sabates i havia de cercar a qui li pertanyia i així successivament fins que totes estaven repartides. Cadascun dels nens i nenes s'ha convertit en sabater i ha hagut d'observar atentament als seus companys per veure de qui era la sab...

UNITAT DE MESURA: METRE

Bon dia famílies! Recordeu que fa unes setmanes vàrem anar a l'ambient de Divermates a mesurar amb les mans i els peus . Doncs avui volem anar una pas més endavant i convertir aquestes mans i aquests peus en centímetres i metres. Per dur a terme l'activitat us demanem que rescateu les mans que vàreu pintar per mesurar els objectes, i si voleu també podeu emprar els mateixos objectes que vareu fer servir a l'anterior activitat. Ja els teniu localitzats? Doncs ara us demanem que els mesureu primer amb les mans o els peus, que segurament els petits i petites ja dominen, i una vegada ho hàgiu fet, introduïu el metre.  Podeu parlar de què és un metre abans de començar a emprar-lo, i explicar als vostres fills i filles per a què serveix i com el podem emprar. Una vegada coneguin la teoria, podeu passar a mesurar els mateixos objectes i veure quants centímetres mesuren. Una vegada tingueu els objectes mesurats amb el metre, podeu dibuixar a una fulla allò que heu mesu...