Passa al contingut principal

CARRERA DE CUCS


Bon dia famílies!
Agafem el dijous amb energia amb una activitat relacionada amb l'ambient d'Experimentem amb la natura! Al llarg del curs, na Noelia ens ha anat mostrant diferents animals i fins i tot insectes que hem trobat al nostre pati com, per exemple, el pregadéus religiós (mantis religiosa).
Sense dubte, els insectes és un tema de gran interès per als infants de la nostra classe, per això, avui us proposem una activitat relacionada amb els cucs de seda. Què sabeu d'ells? alguna vegada heu tingut a casa? De quin color són? Quines són les seves parts del cos? Què mengen? Com respiren? Podeu observar el seu cicle vital, de segur que als petits els impressionarà saber que es converteixen en papallona! Aprofiteu tots els recursos que tenim avui en dia per cercar tota la informació que sigui de l'interès dels vostres fills i filles. Fins i tot podeu fer un recull d'aquestes dades en una cartolina o un paper per desprès explicar-li als companys en tornar a classe.

Però això no ho és tot perquè avui us proposem fer carreres... us estareu demanant què té a veure això amb els cucs, no? És que anem a fer carreres de cucs!! Només necessiteu un paper i una palleta, o més bé una per a cada membre de la família i ... a jugar!! Aquí us deixem un vídeo en el qual s'explica de manera molt senzilla com fer el material. Recordeu que cadascun tindrà un cuc, per tant, el podeu pintar i decorar com més us agradi per diferenciar-los. Imaginació al poder!
Cal dir que aquesta no només és una activitat divertida per passar temps en família i allunyar-nos de preocupacions, sinó que ens serveix per treballar el bufo que tant i tant important és en el control de la respiració i per al treball i l'exercitació de músculs implicats en la parla, aquells que estan a les nostres galtes!
Desig que us ho passeu molt bé i que m'envieu vídeos i fotos de com ho feu :)

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

FESTA FI DE CURS!

Bon dia famílies! Avui sí que sí, ha arribat el gran dia... LA FESTA FINAL DE CURS! Ens acomiadem amb un vídeo molt especial en el qual he volgut que tots i totes ens sentíssim una miqueta més a prop. Qui diu que la festa no és possible des de la distància? Prepareu el confeti i gaudiu de l'espectacle amb aquests petits artistes! Bravo!  🥳 Aquí s'acaba la nostra aventura i només tinc paraules d'agraïment per als meus petits i petites, que s'han superat cada dia més i més, enfrontant-se a una etapa plena de nous reptes i, per si això no fos suficient, a un posterior confinament. Gràcies infinites a vosaltres també, famílies, que no heu deixat de fer feina per a que l'aprenentatge dels vostres infants no aturés en cap moment.  Us estimo i us desitjo el millor! ❤️

ENS CONEIXEM!

El més important aquest primer trimestre del curs és crear consciència de grup, conèixer a aquells nens i nenes amb els quals conviuran la major part de la seva infància i aprendre a relacionar-se amb ells i elles. Per això, un dels aspectes que tindrem molt en compte al llarg de tot el curs és la cohesió grupal, la qual treballarem per mitja de diferents dinàmiques grupals i jocs. A primera hora del matí, aprofitant que la sala de psicomotricitat estava buida, hem fet una dinàmica de descobriment i reconeixement dels companys i companyes: Els sabaters! Aquesta consisteix en que cadascun dels nens i nenes, inclosa jo mateixa, ens havíem de treure una de les sabates i posar-la al mig, fent una muntanya. Després, un infants triava una de les sabates i havia de cercar a qui li pertanyia i així successivament fins que totes estaven repartides. Cadascun dels nens i nenes s'ha convertit en sabater i ha hagut d'observar atentament als seus companys per veure de qui era la sab...

UNITAT DE MESURA: METRE

Bon dia famílies! Recordeu que fa unes setmanes vàrem anar a l'ambient de Divermates a mesurar amb les mans i els peus . Doncs avui volem anar una pas més endavant i convertir aquestes mans i aquests peus en centímetres i metres. Per dur a terme l'activitat us demanem que rescateu les mans que vàreu pintar per mesurar els objectes, i si voleu també podeu emprar els mateixos objectes que vareu fer servir a l'anterior activitat. Ja els teniu localitzats? Doncs ara us demanem que els mesureu primer amb les mans o els peus, que segurament els petits i petites ja dominen, i una vegada ho hàgiu fet, introduïu el metre.  Podeu parlar de què és un metre abans de començar a emprar-lo, i explicar als vostres fills i filles per a què serveix i com el podem emprar. Una vegada coneguin la teoria, podeu passar a mesurar els mateixos objectes i veure quants centímetres mesuren. Una vegada tingueu els objectes mesurats amb el metre, podeu dibuixar a una fulla allò que heu mesu...