Passa al contingut principal

TORXA I MEDALLES OLÍMPIQUES

Bon dia famílies!
Avui dimecres, per acabar les recomanacions relacionades amb el projecte dels Jocs Olímpics us proposo dues activitats: la torxa olímpica i les medalles d'or, plata i bronze!

Segurament sabeu que la ceremònia d'obertura dels Jocs Olímpics s'inicia quan arriba la torxa olímpica per encendre el peveter. Ara bé, per què hi ha aquesta tradició? Una de les teories que expliquen aquesta tradició ens arriba de la mitologia grega, concretament del mite de Prometeu, el qual va haver de repartir, junt al seu germà les qualitats que equiparien als animals que habitaven la terra. Prometeu va donar a l'home la qualitat del foc, raó per la qual el simbolisme del foc en els Jocs Olímpics és tan important. Uns mesos abans de començar els jocs, s'inicia el viatge de la torxa olímpica que va des d'Olimpia fins a la ciutat seu dels Jocs Olímpics, en aquest cas, Tòquio! 
Ara que sabem una miqueta més sobre la tradició de la torxa olímpica us proposo veure amb els petits i petites el següent vídeo.


Una vegada hàgiu vist el vídeo, podeu parlar de què és una torxa i per a què serveix, d'aquest viatge que fa la torxa per iniciar els jocs, cercar informació d'Olimpia que és on comença aquest viatge, podeu endinsar-vos en la cultura japonesa i que es fixin en l'idioma que parlen les persones que surten al vídeo i que la gran majoria de nosaltres no entendrà (si algú sap japonès per favor no dubteu en dir-ho!!) i per últim, us proposo cercar informació sobre alguna de les ciutats per les que passa la torxa. Podeu fer un llistat o simplement intentar copiar o repassar aquelles que més us cridin l'atenció. 
Si voleu també us deixo per aquí com va ser l'encesa del peveter els Jocs Olímpics Barcelona 1992. També podeu veure la ceremònia d'obertura Barcelona 1992 completa a la pàgina de RTVE.


Ara si, ja ho tenim tot per guanyar les nostres pròpies medalles olímpiques. Us convido a fer unes mini olimpíades en família a casa, prepareu qualsevol tipus d'activitat més o menys relacionada amb els esports olímpics que hem treballat a l'escola i després elaboreu les medalles olímpiques de bronze, plata i or per a donar-li a cadascun dels participants!

Imatge extreta del blog "Sapos y princesas" El Mundo. 
Imatge extreta del blog "Nuestro mundo creativo".
Aquí teniu dos exemples de com les podeu fer, ja sabeu que com sempre podeu utilitzar tota la vostra imaginació, emprar cartró, cartolina, plastilina, goma eva, el que tingueu per cas!
També us penjo una feineta en la que podeu treballar els colors de les medalles, pintant-les de color or, plata o bronze. A més, podeu escriure en elles els nombres 1, 2 i 3 i relacionar-les amb el color que li toca a cada nombre.
Ara si, sou tots uns campions i campiones, ja teniu una medalla olímpica!!! 

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

FESTA FI DE CURS!

Bon dia famílies! Avui sí que sí, ha arribat el gran dia... LA FESTA FINAL DE CURS! Ens acomiadem amb un vídeo molt especial en el qual he volgut que tots i totes ens sentíssim una miqueta més a prop. Qui diu que la festa no és possible des de la distància? Prepareu el confeti i gaudiu de l'espectacle amb aquests petits artistes! Bravo!  🥳 Aquí s'acaba la nostra aventura i només tinc paraules d'agraïment per als meus petits i petites, que s'han superat cada dia més i més, enfrontant-se a una etapa plena de nous reptes i, per si això no fos suficient, a un posterior confinament. Gràcies infinites a vosaltres també, famílies, que no heu deixat de fer feina per a que l'aprenentatge dels vostres infants no aturés en cap moment.  Us estimo i us desitjo el millor! ❤️

ENS CONEIXEM!

El més important aquest primer trimestre del curs és crear consciència de grup, conèixer a aquells nens i nenes amb els quals conviuran la major part de la seva infància i aprendre a relacionar-se amb ells i elles. Per això, un dels aspectes que tindrem molt en compte al llarg de tot el curs és la cohesió grupal, la qual treballarem per mitja de diferents dinàmiques grupals i jocs. A primera hora del matí, aprofitant que la sala de psicomotricitat estava buida, hem fet una dinàmica de descobriment i reconeixement dels companys i companyes: Els sabaters! Aquesta consisteix en que cadascun dels nens i nenes, inclosa jo mateixa, ens havíem de treure una de les sabates i posar-la al mig, fent una muntanya. Després, un infants triava una de les sabates i havia de cercar a qui li pertanyia i així successivament fins que totes estaven repartides. Cadascun dels nens i nenes s'ha convertit en sabater i ha hagut d'observar atentament als seus companys per veure de qui era la sab...

UNITAT DE MESURA: METRE

Bon dia famílies! Recordeu que fa unes setmanes vàrem anar a l'ambient de Divermates a mesurar amb les mans i els peus . Doncs avui volem anar una pas més endavant i convertir aquestes mans i aquests peus en centímetres i metres. Per dur a terme l'activitat us demanem que rescateu les mans que vàreu pintar per mesurar els objectes, i si voleu també podeu emprar els mateixos objectes que vareu fer servir a l'anterior activitat. Ja els teniu localitzats? Doncs ara us demanem que els mesureu primer amb les mans o els peus, que segurament els petits i petites ja dominen, i una vegada ho hàgiu fet, introduïu el metre.  Podeu parlar de què és un metre abans de començar a emprar-lo, i explicar als vostres fills i filles per a què serveix i com el podem emprar. Una vegada coneguin la teoria, podeu passar a mesurar els mateixos objectes i veure quants centímetres mesuren. Una vegada tingueu els objectes mesurats amb el metre, podeu dibuixar a una fulla allò que heu mesu...