Passa al contingut principal

SOM CONTRUCTORS I MINIMOS

Bon dia famílies!
Per aquest dijous tinc per vosaltres dues propostes relaciones amb l'ambient de Som constructors i minimons. Com sabeu a aquest ambient hi ha propostes relacionades amb la construcció i per tant que tenen molta relació amb els monuments i l'arquitectura del món.
La primera proposta de l'ambient i que us convido a fer consisteix en cercar la imatge d'un monument i intentar reproduir-la en volum amb material que tingueu per casa. Una vegada hem intentat construir el nostre monument casolà, podem traslladar-ho al paper i fer una representació en plà. A més, podeu treballar també el nom del monument i intentar escriure-ho o copiar-ho. 
Les següents imatges són de l'ambient Som constructors i minimons i en elles podeu veure com duem a terme aquesta proposta a l'escola. 





Per ajudar-vos una mica en aquesta tasca aquí teniu alguns del monuments que hem treballat al llarg dels dos trimestres a la proposta. També podeu cercar un altre que us agradi a Internet. A la pàgina Panoramas.dk podeu trobar visites virtuals dels següents monuments: 







A més, també hem trobat aquestes dues imatges al compte d'Instagram "Clase viva", que per cert publica coses molt interessants, per ajudar-vos amb idees per dur-ho a terme a casa. Com dic sempre podeu emprar tot allò que trobeu: peces de construcció, capses de cartró de diferents mesures, tubs de cartró, plastilina i escuradents, pinces per estendre la roba i pals de gelat, la banyera plena d'aigua amb animalets en miniatura i molta escuma... El que vulgueu!!!



La segona proposta per avui està relacionada amb els minimons. Sabeu què són els minimons? Consisteix en la creació d'espais i escenes a petita escala, emprant tot tipus de peces soltes (existeix tota una teoria sobre les "peces soltes" elaborada per en Simon Nicholson i que "Mama extraterrestre" ens explica a la perfecció). L'elecció d'aquestes peces soltes van des de material natural, material reciclat, ninots de fusta, a tot allò que pugueu imaginar i que fomenti la creativitat en el joc dels infants. 
Per a que pugueu veure de què es tracta aixo dels minimons us deixo un vídeo de na Jenny Silvente, fundadora del blog "Veure, pensar sentir" i formadora en la matèria. 



A més, també comparteixo amb tots vosaltres els minimons que, fins al moment, han pogut emprar i gaudir els infants a l'ambient. 




Què us semblen les propostes per avui? I això dels minimons? Espero veure quins monuments heu triat o quins minimons creeu!!!
Una abraçada ben forta i molts d'ànim que ja estem un dia més a prop de retrobar-nos. 

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

FESTA FI DE CURS!

Bon dia famílies! Avui sí que sí, ha arribat el gran dia... LA FESTA FINAL DE CURS! Ens acomiadem amb un vídeo molt especial en el qual he volgut que tots i totes ens sentíssim una miqueta més a prop. Qui diu que la festa no és possible des de la distància? Prepareu el confeti i gaudiu de l'espectacle amb aquests petits artistes! Bravo!  🥳 Aquí s'acaba la nostra aventura i només tinc paraules d'agraïment per als meus petits i petites, que s'han superat cada dia més i més, enfrontant-se a una etapa plena de nous reptes i, per si això no fos suficient, a un posterior confinament. Gràcies infinites a vosaltres també, famílies, que no heu deixat de fer feina per a que l'aprenentatge dels vostres infants no aturés en cap moment.  Us estimo i us desitjo el millor! ❤️

ENS CONEIXEM!

El més important aquest primer trimestre del curs és crear consciència de grup, conèixer a aquells nens i nenes amb els quals conviuran la major part de la seva infància i aprendre a relacionar-se amb ells i elles. Per això, un dels aspectes que tindrem molt en compte al llarg de tot el curs és la cohesió grupal, la qual treballarem per mitja de diferents dinàmiques grupals i jocs. A primera hora del matí, aprofitant que la sala de psicomotricitat estava buida, hem fet una dinàmica de descobriment i reconeixement dels companys i companyes: Els sabaters! Aquesta consisteix en que cadascun dels nens i nenes, inclosa jo mateixa, ens havíem de treure una de les sabates i posar-la al mig, fent una muntanya. Després, un infants triava una de les sabates i havia de cercar a qui li pertanyia i així successivament fins que totes estaven repartides. Cadascun dels nens i nenes s'ha convertit en sabater i ha hagut d'observar atentament als seus companys per veure de qui era la sab...

UNITAT DE MESURA: METRE

Bon dia famílies! Recordeu que fa unes setmanes vàrem anar a l'ambient de Divermates a mesurar amb les mans i els peus . Doncs avui volem anar una pas més endavant i convertir aquestes mans i aquests peus en centímetres i metres. Per dur a terme l'activitat us demanem que rescateu les mans que vàreu pintar per mesurar els objectes, i si voleu també podeu emprar els mateixos objectes que vareu fer servir a l'anterior activitat. Ja els teniu localitzats? Doncs ara us demanem que els mesureu primer amb les mans o els peus, que segurament els petits i petites ja dominen, i una vegada ho hàgiu fet, introduïu el metre.  Podeu parlar de què és un metre abans de començar a emprar-lo, i explicar als vostres fills i filles per a què serveix i com el podem emprar. Una vegada coneguin la teoria, podeu passar a mesurar els mateixos objectes i veure quants centímetres mesuren. Una vegada tingueu els objectes mesurats amb el metre, podeu dibuixar a una fulla allò que heu mesu...