Passa al contingut principal

EL PAL DEL NOSTRE NOM

Bon dia famílies!
Dos moments molt importants de la nostra jornada a l'escola són tant l'assemblea com quan sortim per anar als ambients. Per ambdues tasques, com ja sabeu, emprem els nostres pals per veure qui ha vingut a classe i qui no i per seleccionar a quin ambient volem anar. 



Ara, que ens trobem a casa i que malauradament no podem continuar amb les classes de forma presencial, les mestres hem pensat que la millor forma de mantenir la regularitat en els infants pot ser començar per una proposta senzilla com és la creació del pal del nostre nom.
Com ja he parlat en anteriors entrades, les rutines són molt importants per als infants perquè els ajuden a gestionar i entendre el concepte de temps i preveure allò que succeirà. En la situació actual, on no poden anar a escola es trobaran amb moments d'incertesa que nosaltres, els adults, podem disminuir ajudant-los a crear unes rutines diàries (aixecar-se al voltat de la mateixa hora cada dia, esmorçar com a l'escola, fer alguna activitat pel matí com ho fariem a classe...).
Una forma de continuar amb allò que fem a l'escola pot ser fent una replica del nostre pal. Per elaborar-ho no serà necessari que ho faceu amb els pals de fusta que nosaltres tenim, però si podeu emprar qualsevol material reciclat que tingueu per casa: cartolina, cartró, una capsa de cereals, fins i tot, una llima per llimar ungles. Visca la imaginació en aquest cas!!


Tenint en compte que en aquest segon trimestre hem començat a treballar tant el fet d'identificar el nostre nom com el d'escriure-ho, podeu provar a que ells mateixos l'escriguin tot sols o potser copiant un model. En el cas de que encara no ho puguin copiar, no passa res, cada infant té el seu ritme. En aquest cas, podeu simplement escriure'l vosaltres. 
El fet de tenir aquest pal present a casa serà un nexe d'unió amb el seu dia a dia a l'escola i el podreu emprar-lo en les activitats que us proposem aquests dies o en aquelles que vosaltres inventeu, per tenir un model per copiar el seu nom. 
També us convidem a la resta de la família (pares, germans, mascotes...) a fabricar el vostre propi pal del nom. Amb això, no únicament us impliqueu tots en aquesta tasca en família, sinó que també podeu emprar aquests pals per comparar els noms, veure la inicial de cadascun dels membres, veure les lletres que el petit o petita té en comú amb els altres membres...
Al cap i a la fi, la qüestió en aquests dies és passat temps de qualitat junts i si a més a més, aprenem, millor que millor! 
Espero que us agradi la proposta del pal del nostre nom. Demà més i millor!

Comentaris

  1. Moltes Grasis! A nen Xavi i a nen Jordi lis ha encantat vora es pals de tots es seus companys.Els hem llegit varies vegades. Dema farem es pal. Estan molt contents. 🤗

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ohh quina il·lusió que els hagi agradat! Gràcies per compartir-ho amb nosaltres! Petons!!!

      Elimina
  2. Na Laia ha estat super contenta de veure els noms dels seus companys.
    A casa no teníem pals, i ho hem fet amb una capsa buida de cereals. 😅😂

    Tot i això, coneix la seva lletra, i ha separat els noms per inicials.
    Poc a poc.

    Esper que estigueu tots i totes bé!

    Una abraçada de na Laia per a tots els seus companys i per Priscila i sa "germana"... 🤣😘😘😘

    ResponElimina
    Respostes
    1. Aish na Laia!! I la seva "germana"... m'encanta!!!
      Poc a poc, reconèixer la seva lletra ja és un pas molt important!
      Una abraçada molt forta família!

      Elimina

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars d'aquest blog

FESTA FI DE CURS!

Bon dia famílies! Avui sí que sí, ha arribat el gran dia... LA FESTA FINAL DE CURS! Ens acomiadem amb un vídeo molt especial en el qual he volgut que tots i totes ens sentíssim una miqueta més a prop. Qui diu que la festa no és possible des de la distància? Prepareu el confeti i gaudiu de l'espectacle amb aquests petits artistes! Bravo!  🥳 Aquí s'acaba la nostra aventura i només tinc paraules d'agraïment per als meus petits i petites, que s'han superat cada dia més i més, enfrontant-se a una etapa plena de nous reptes i, per si això no fos suficient, a un posterior confinament. Gràcies infinites a vosaltres també, famílies, que no heu deixat de fer feina per a que l'aprenentatge dels vostres infants no aturés en cap moment.  Us estimo i us desitjo el millor! ❤️

ENS CONEIXEM!

El més important aquest primer trimestre del curs és crear consciència de grup, conèixer a aquells nens i nenes amb els quals conviuran la major part de la seva infància i aprendre a relacionar-se amb ells i elles. Per això, un dels aspectes que tindrem molt en compte al llarg de tot el curs és la cohesió grupal, la qual treballarem per mitja de diferents dinàmiques grupals i jocs. A primera hora del matí, aprofitant que la sala de psicomotricitat estava buida, hem fet una dinàmica de descobriment i reconeixement dels companys i companyes: Els sabaters! Aquesta consisteix en que cadascun dels nens i nenes, inclosa jo mateixa, ens havíem de treure una de les sabates i posar-la al mig, fent una muntanya. Després, un infants triava una de les sabates i havia de cercar a qui li pertanyia i així successivament fins que totes estaven repartides. Cadascun dels nens i nenes s'ha convertit en sabater i ha hagut d'observar atentament als seus companys per veure de qui era la sab...

UNITAT DE MESURA: METRE

Bon dia famílies! Recordeu que fa unes setmanes vàrem anar a l'ambient de Divermates a mesurar amb les mans i els peus . Doncs avui volem anar una pas més endavant i convertir aquestes mans i aquests peus en centímetres i metres. Per dur a terme l'activitat us demanem que rescateu les mans que vàreu pintar per mesurar els objectes, i si voleu també podeu emprar els mateixos objectes que vareu fer servir a l'anterior activitat. Ja els teniu localitzats? Doncs ara us demanem que els mesureu primer amb les mans o els peus, que segurament els petits i petites ja dominen, i una vegada ho hàgiu fet, introduïu el metre.  Podeu parlar de què és un metre abans de començar a emprar-lo, i explicar als vostres fills i filles per a què serveix i com el podem emprar. Una vegada coneguin la teoria, podeu passar a mesurar els mateixos objectes i veure quants centímetres mesuren. Una vegada tingueu els objectes mesurats amb el metre, podeu dibuixar a una fulla allò que heu mesu...