Passa al contingut principal

DIVERMATES

Bon dia famílies!!

El segon dia d'aquesta setmana el dedicarem a l'ambient de Divermates, en el que tantes activitats ens prepara n'Azu! El desenvolupament del pensament lògico-matemàtic és de gran importància per als infants, però no ens confonem... aquest no està relacionat únicament amb els nombres i les seves operacions (sumes, restes...), sinó que parteix de descobrir les propietats dels objectes i les seves relacions. D'aquesta manera és com els més petits comencen a entendre conceptes, a establir relacions lògiques i a utilitzar càlculs, quantificacions i hipòtesis. 

Obriu els armaris de la cuina o cercau opcions per tota la casa perquè avui anem a treballar l'observació, la classificació i la seriació amb els nostres infants!

En primer lloc, haureu de decidir quin material voleu emprar, la nostra proposta és que faceu servir pasta, per exemple, encara que qualsevol altra opció és més que vàlida. Necessitareu mínim dos o tres tipus de pasta o d'objectes o bé la mateixa però de diferents colors (podeu pintar-la!). 

Ja teniu el material? bé, doncs comencem amb l'observació i la classificació. Els petits s'hauran de fixar molt bé en les característiques de cada objecte per tal de classificar-lo i separar-lo en diferents recipients o muntanyes. 

Desprès, ens posem mans a l'obra amb les seriacions. Es tracta de seguir un patró basant-nos en les qualitats dels objectes (forma, color...), tal com podeu observar en les imatges que us deixo a continuació:

Imatge estreta del perfil de Instagram "@moonima.site"
Imatge estreta del perfil de Instagram "@thinkforkids"

Imatge estreta del perfil de Instagram "@educionat"

Imatge estreta del perfil de Instagram "@educacioninfantil"

I per fer-lo encara més divertit i motivador... per què no li proposeu als vostres fills i filles fer un collar de macarrons!? D'aquesta manera estarem insistint una miqueta més en el treball de la motricitat fina. Però recordeu, han de seguir una seriació!

Imatge estreta de la pàgina web "www.pequeocio.com"

Esperem que gaudiu molt d'aquesta proposta i com no, ens ensenyeu els vostres collars!!

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

FESTA FI DE CURS!

Bon dia famílies! Avui sí que sí, ha arribat el gran dia... LA FESTA FINAL DE CURS! Ens acomiadem amb un vídeo molt especial en el qual he volgut que tots i totes ens sentíssim una miqueta més a prop. Qui diu que la festa no és possible des de la distància? Prepareu el confeti i gaudiu de l'espectacle amb aquests petits artistes! Bravo!  🥳 Aquí s'acaba la nostra aventura i només tinc paraules d'agraïment per als meus petits i petites, que s'han superat cada dia més i més, enfrontant-se a una etapa plena de nous reptes i, per si això no fos suficient, a un posterior confinament. Gràcies infinites a vosaltres també, famílies, que no heu deixat de fer feina per a que l'aprenentatge dels vostres infants no aturés en cap moment.  Us estimo i us desitjo el millor! ❤️

ENS CONEIXEM!

El més important aquest primer trimestre del curs és crear consciència de grup, conèixer a aquells nens i nenes amb els quals conviuran la major part de la seva infància i aprendre a relacionar-se amb ells i elles. Per això, un dels aspectes que tindrem molt en compte al llarg de tot el curs és la cohesió grupal, la qual treballarem per mitja de diferents dinàmiques grupals i jocs. A primera hora del matí, aprofitant que la sala de psicomotricitat estava buida, hem fet una dinàmica de descobriment i reconeixement dels companys i companyes: Els sabaters! Aquesta consisteix en que cadascun dels nens i nenes, inclosa jo mateixa, ens havíem de treure una de les sabates i posar-la al mig, fent una muntanya. Després, un infants triava una de les sabates i havia de cercar a qui li pertanyia i així successivament fins que totes estaven repartides. Cadascun dels nens i nenes s'ha convertit en sabater i ha hagut d'observar atentament als seus companys per veure de qui era la sab...

UNITAT DE MESURA: METRE

Bon dia famílies! Recordeu que fa unes setmanes vàrem anar a l'ambient de Divermates a mesurar amb les mans i els peus . Doncs avui volem anar una pas més endavant i convertir aquestes mans i aquests peus en centímetres i metres. Per dur a terme l'activitat us demanem que rescateu les mans que vàreu pintar per mesurar els objectes, i si voleu també podeu emprar els mateixos objectes que vareu fer servir a l'anterior activitat. Ja els teniu localitzats? Doncs ara us demanem que els mesureu primer amb les mans o els peus, que segurament els petits i petites ja dominen, i una vegada ho hàgiu fet, introduïu el metre.  Podeu parlar de què és un metre abans de començar a emprar-lo, i explicar als vostres fills i filles per a què serveix i com el podem emprar. Una vegada coneguin la teoria, podeu passar a mesurar els mateixos objectes i veure quants centímetres mesuren. Una vegada tingueu els objectes mesurats amb el metre, podeu dibuixar a una fulla allò que heu mesu...