Passa al contingut principal

CUINEM JUNTS!

Bon dia famílies!
Dimarts 17 de març, segon dia sense escola i ja sembla una eternitat.
Avui, continuant amb la programació que hem elaborat les meves companyes de cicle i jo començaré a donar-vos propostes relacionades directament amb els ambients. Cada dia, ens centrarem en un ambient en concret i com no podia ser d’una altra manera comencem per l’ambient d’Avui Seré!
És veritat que en relació amb aquest ambient se’n ocorren moltes activitats i recomanacions a dir-vos, però tenint en compte les propostes amb les quals compta: supermercat, hospital, perruqueria, sala d’estar (biblioteca) i cuineta, avui ens centrarem en aquesta darrera, la cuina.
En aquesta ocasió l’activitat que us vull recomanar va relacionada amb l’elaboració d’una recepta de cuina, però no únicament pel simple fet de menjar-nos el resultat d’aquesta, sinó també per veure pas a pas tot el procés.
I pensareu, de quina recepta es tracta? Pues en realitat pot servir qualsevol. Si que és cert, que jo en aquest cas, volia proposar-vos fer el típic bescuit de iogurt que tots coneixem. Al cap i a la fi és una recepta que sol agradar a tothom i que a més es senzilla per dur-la a terme amb els més petits de la casa.
És veritat que tenint en compte la situació, cadascú adaptarà aquesta recepta o simplement farà un altra en funció als ingredients que tingui per casa, la qüestió és fer-ne una!


Com podeu veure al vídeo és molt senzilla! A més, abans de fer-la podeu organitzar tots els ingredients que com podeu veure els mesuren directament amb l’envàs del iogurt. Podeu per exemple preparar cadascun del ingredients emprant el iogurt buit i anar contant quants envasos necessita de cada ingredient. Fins i tot, se m’ocorre que podeu traslladar aquesta recepta al paper fent una llista dels diferents ingredient i posant al costat les quantitats. Així com ho fa "La tortuguita blanca" a la següent il·lustració. 


I què passa si no tenim els ingredient per fer el bescuit de iogurt? No passa res!! A Internet hi ha una infinitat de receptes senzilles que podeu fer amb els més petits! De fet, hi ha una pàgina que m’agrada molt  (Pequerecetas) on trobareu moltes idees per aquests dies.
Per acabar avui, vull recomanar-vos també el fet de fer partícips als infants en algunes de les tasques domèstiques que s'han de fer a diari (parar i llevar taula, estendre la roba, recollir el seu dormitori i les seves joguines). Sempre s'ha de tenir en compte el grau de dificultat de la tasca per tal de que no perdin l'interès si és molt fàcil o massa difícil. 
Aprofitem l'oportunitat que tenim d'estar junts i fer coses junts! 
Per cert, se m'oblidava! M'agradaria molt rebre fotografies o vídeos del infants amb el resultat de les vostres receptes. Segur que estan totes per llepar-se els dits! (priscilamoya@ceipcanraspalls.com)

Comentaris

  1. 😋 Avui de tarda en farem un 👌🤗 Xavi i Jordi

    ResponElimina
    Respostes
    1. nyam nyam... segur que us surt molt bo! Envieu-me foto al mail!!!!

      Elimina

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars d'aquest blog

FESTA FI DE CURS!

Bon dia famílies! Avui sí que sí, ha arribat el gran dia... LA FESTA FINAL DE CURS! Ens acomiadem amb un vídeo molt especial en el qual he volgut que tots i totes ens sentíssim una miqueta més a prop. Qui diu que la festa no és possible des de la distància? Prepareu el confeti i gaudiu de l'espectacle amb aquests petits artistes! Bravo!  🥳 Aquí s'acaba la nostra aventura i només tinc paraules d'agraïment per als meus petits i petites, que s'han superat cada dia més i més, enfrontant-se a una etapa plena de nous reptes i, per si això no fos suficient, a un posterior confinament. Gràcies infinites a vosaltres també, famílies, que no heu deixat de fer feina per a que l'aprenentatge dels vostres infants no aturés en cap moment.  Us estimo i us desitjo el millor! ❤️

ENS CONEIXEM!

El més important aquest primer trimestre del curs és crear consciència de grup, conèixer a aquells nens i nenes amb els quals conviuran la major part de la seva infància i aprendre a relacionar-se amb ells i elles. Per això, un dels aspectes que tindrem molt en compte al llarg de tot el curs és la cohesió grupal, la qual treballarem per mitja de diferents dinàmiques grupals i jocs. A primera hora del matí, aprofitant que la sala de psicomotricitat estava buida, hem fet una dinàmica de descobriment i reconeixement dels companys i companyes: Els sabaters! Aquesta consisteix en que cadascun dels nens i nenes, inclosa jo mateixa, ens havíem de treure una de les sabates i posar-la al mig, fent una muntanya. Després, un infants triava una de les sabates i havia de cercar a qui li pertanyia i així successivament fins que totes estaven repartides. Cadascun dels nens i nenes s'ha convertit en sabater i ha hagut d'observar atentament als seus companys per veure de qui era la sab...

UNITAT DE MESURA: METRE

Bon dia famílies! Recordeu que fa unes setmanes vàrem anar a l'ambient de Divermates a mesurar amb les mans i els peus . Doncs avui volem anar una pas més endavant i convertir aquestes mans i aquests peus en centímetres i metres. Per dur a terme l'activitat us demanem que rescateu les mans que vàreu pintar per mesurar els objectes, i si voleu també podeu emprar els mateixos objectes que vareu fer servir a l'anterior activitat. Ja els teniu localitzats? Doncs ara us demanem que els mesureu primer amb les mans o els peus, que segurament els petits i petites ja dominen, i una vegada ho hàgiu fet, introduïu el metre.  Podeu parlar de què és un metre abans de començar a emprar-lo, i explicar als vostres fills i filles per a què serveix i com el podem emprar. Una vegada coneguin la teoria, podeu passar a mesurar els mateixos objectes i veure quants centímetres mesuren. Una vegada tingueu els objectes mesurats amb el metre, podeu dibuixar a una fulla allò que heu mesu...