Passa al contingut principal

CONTACONTES EN FAMÍLIA

Bon dia famílies!
Per aquest divendres hem pensat una activitat de contacontes en família. Per dur-la a terme només necessiteu triar una d'aquestes tres opcions: un conte d'Internet, un conte físic que tingueu per casa o la vostra imaginació per narrar un conte inventat o no!
Per ajuda-vos una mica amb la tasca us penjo aquí un vídeo del conte "Les piranyes no mengen fruita" i un document on podeu trobar enllaços a contes per a cada dia de la setmana. Podeu triar el que més us agradi per a veure'ls amb els petits de la casa, tots junts, en família!


Ara que ja heu vist o contat el conte (no té perquè ser una vegada només, se molt bé que podríen escoltar el mateix conte un i mil voltes! Els encanten els contes!), podeu parlar del que passa en aquest: què li passa als personatges o al protagonista? què farien ells o elles en la situació del protagonista del conte? què és el que més els agrada del conte?
Així mateix, una vegada heu acabat de parlar del conte us convido a intentar escriure, copiar o repassar el nom del conte i dels personatges que surten en aquest, fer un dibuix dels personatges o d'una de les parts que més els agradi del conte i sobretot, us convido a enviar-nos les fotos d'aquests dibuixos per compartir-les amb la resta de companys i companyes de classe!
Si algú la necessita i pot imprimir-la aquí teniu una plantilla per fer el dibuix. Si no podeu, no passa res, amb un full en blanc serà suficient!
Una abraçada molt forta i que passeu un bon cap de setmana!

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

FESTA FI DE CURS!

Bon dia famílies! Avui sí que sí, ha arribat el gran dia... LA FESTA FINAL DE CURS! Ens acomiadem amb un vídeo molt especial en el qual he volgut que tots i totes ens sentíssim una miqueta més a prop. Qui diu que la festa no és possible des de la distància? Prepareu el confeti i gaudiu de l'espectacle amb aquests petits artistes! Bravo!  🥳 Aquí s'acaba la nostra aventura i només tinc paraules d'agraïment per als meus petits i petites, que s'han superat cada dia més i més, enfrontant-se a una etapa plena de nous reptes i, per si això no fos suficient, a un posterior confinament. Gràcies infinites a vosaltres també, famílies, que no heu deixat de fer feina per a que l'aprenentatge dels vostres infants no aturés en cap moment.  Us estimo i us desitjo el millor! ❤️

UNITAT DE MESURA: METRE

Bon dia famílies! Recordeu que fa unes setmanes vàrem anar a l'ambient de Divermates a mesurar amb les mans i els peus . Doncs avui volem anar una pas més endavant i convertir aquestes mans i aquests peus en centímetres i metres. Per dur a terme l'activitat us demanem que rescateu les mans que vàreu pintar per mesurar els objectes, i si voleu també podeu emprar els mateixos objectes que vareu fer servir a l'anterior activitat. Ja els teniu localitzats? Doncs ara us demanem que els mesureu primer amb les mans o els peus, que segurament els petits i petites ja dominen, i una vegada ho hàgiu fet, introduïu el metre.  Podeu parlar de què és un metre abans de començar a emprar-lo, i explicar als vostres fills i filles per a què serveix i com el podem emprar. Una vegada coneguin la teoria, podeu passar a mesurar els mateixos objectes i veure quants centímetres mesuren. Una vegada tingueu els objectes mesurats amb el metre, podeu dibuixar a una fulla allò que heu mesu...

ENS CONEIXEM!

El més important aquest primer trimestre del curs és crear consciència de grup, conèixer a aquells nens i nenes amb els quals conviuran la major part de la seva infància i aprendre a relacionar-se amb ells i elles. Per això, un dels aspectes que tindrem molt en compte al llarg de tot el curs és la cohesió grupal, la qual treballarem per mitja de diferents dinàmiques grupals i jocs. A primera hora del matí, aprofitant que la sala de psicomotricitat estava buida, hem fet una dinàmica de descobriment i reconeixement dels companys i companyes: Els sabaters! Aquesta consisteix en que cadascun dels nens i nenes, inclosa jo mateixa, ens havíem de treure una de les sabates i posar-la al mig, fent una muntanya. Després, un infants triava una de les sabates i havia de cercar a qui li pertanyia i així successivament fins que totes estaven repartides. Cadascun dels nens i nenes s'ha convertit en sabater i ha hagut d'observar atentament als seus companys per veure de qui era la sab...