Passa al contingut principal

ANELLS OLÍMPICS

Bon dia famílies! Amb força a pel dimecres!
Avui la proposta que us recomanem té relació amb el projecte que havíem començat unes setmanes enrere sobre els jocs olímpics. Cada any celebrem a l'escola unes jornades relacionades amb una temàtica en particular. Aquestes jornades són conegudes com "L'any de...". En aquesta ocasió havíem decidit fer "L'Any dels Jocs Olímpics - Tokio 2020". 
Malauradament aquest any la setmana cultural s'ha hagut de suspendre. És veritat que aquestes jornades estaven programades per als dies 6, 7 i 8 d'abril, data en la qual esperem que tot allò hagi passat i estiguem tots junts a l'escola. De totes maneres, encara que per aquestos dies hàgim tornat a escola, les jornades han hagut de ser anul·lades igualment. Des de Conselleria d'Educació ens varen enviar instruccions clares on s'especificava l'anulació de tot tipus d'activitat extraescolar, excursió o festa en un període de dos mesos. 
Tot i això, els nens i nenes han fet molta feina en relació als jocs olímpics i mostraven un gran interès per tot allò relacionat amb el tema. Per això vull proposar-vos que tingueu una conversa amb ells. Els podeu demanar què saben dels jocs olímpics? què pensen que són? quins esports coneixen?
Aquí teniu una imatge dels esports que hem treballat i de les dues modalitats de les quals hem parlat amb l'ajuda de la mascota olímpica: els jocs olímpics i els jocs paraolímpics. 

Al llarg del projecte també vàrem veure el vídeo promocional dels jocs olímpics (Tokio 2020) i que us penjo per aquí per si voleu ensenyar-lo als infants. 

Després d'això, us proposo mostrar als nens i nenes el símbol dels anells olímpics. Com entenc que no tothom és un expert en la matèria, ja que jo mateixa no sabia gaires coses dels jocs olímpics fins que vaig començar aquest projecte a l'escola amb els infants, he pensat en pujar el següent vídeo sobre el significat dels anells. 

Una vegada heu parlat dels anell us convido a que els reproduïu amb el material que trobeu per casa: folis i colors, tempera, gots, tubs de cartró, plastilina... 

         


També us deixo una plantilla dels anells olímpics sense color per aquells que puguin imprimir-la a casa! 



En el cas de que no pugueu imprimir-la no passa res! Sempre intento donar-vos diferents opcions per que sigui més senzill per vosaltres, però si cap de les opcions que us dono no és factible per vosaltres només doneu llibertat a la imaginació! 

Una vegada més moltes gràcies famílies! Espero noticies vostres!!

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

FESTA FI DE CURS!

Bon dia famílies! Avui sí que sí, ha arribat el gran dia... LA FESTA FINAL DE CURS! Ens acomiadem amb un vídeo molt especial en el qual he volgut que tots i totes ens sentíssim una miqueta més a prop. Qui diu que la festa no és possible des de la distància? Prepareu el confeti i gaudiu de l'espectacle amb aquests petits artistes! Bravo!  🥳 Aquí s'acaba la nostra aventura i només tinc paraules d'agraïment per als meus petits i petites, que s'han superat cada dia més i més, enfrontant-se a una etapa plena de nous reptes i, per si això no fos suficient, a un posterior confinament. Gràcies infinites a vosaltres també, famílies, que no heu deixat de fer feina per a que l'aprenentatge dels vostres infants no aturés en cap moment.  Us estimo i us desitjo el millor! ❤️

ENS CONEIXEM!

El més important aquest primer trimestre del curs és crear consciència de grup, conèixer a aquells nens i nenes amb els quals conviuran la major part de la seva infància i aprendre a relacionar-se amb ells i elles. Per això, un dels aspectes que tindrem molt en compte al llarg de tot el curs és la cohesió grupal, la qual treballarem per mitja de diferents dinàmiques grupals i jocs. A primera hora del matí, aprofitant que la sala de psicomotricitat estava buida, hem fet una dinàmica de descobriment i reconeixement dels companys i companyes: Els sabaters! Aquesta consisteix en que cadascun dels nens i nenes, inclosa jo mateixa, ens havíem de treure una de les sabates i posar-la al mig, fent una muntanya. Després, un infants triava una de les sabates i havia de cercar a qui li pertanyia i així successivament fins que totes estaven repartides. Cadascun dels nens i nenes s'ha convertit en sabater i ha hagut d'observar atentament als seus companys per veure de qui era la sab...

UNITAT DE MESURA: METRE

Bon dia famílies! Recordeu que fa unes setmanes vàrem anar a l'ambient de Divermates a mesurar amb les mans i els peus . Doncs avui volem anar una pas més endavant i convertir aquestes mans i aquests peus en centímetres i metres. Per dur a terme l'activitat us demanem que rescateu les mans que vàreu pintar per mesurar els objectes, i si voleu també podeu emprar els mateixos objectes que vareu fer servir a l'anterior activitat. Ja els teniu localitzats? Doncs ara us demanem que els mesureu primer amb les mans o els peus, que segurament els petits i petites ja dominen, i una vegada ho hàgiu fet, introduïu el metre.  Podeu parlar de què és un metre abans de començar a emprar-lo, i explicar als vostres fills i filles per a què serveix i com el podem emprar. Una vegada coneguin la teoria, podeu passar a mesurar els mateixos objectes i veure quants centímetres mesuren. Una vegada tingueu els objectes mesurats amb el metre, podeu dibuixar a una fulla allò que heu mesu...