Bon dia famílies!! Amb el nou trimestre hem iniciat els canvis organitzatius en els ambients. A partir d'ara ja no ens posarem les crocs, a excepció de que algun dels infants les vulgui dur per comoditat. A partir d'ara, hem col·locat unes fustes a les entrades dels ambients per a que els petits i petites posin allà els seus nom. Ara bé, aquests noms no tenen la seva imatge per reconèixer-lo així que ens hem trobat amb una gran dificultat... o no!
Els primers dies jo m'encarregava de repartir els pals als nens i nenes fins que vaig pensar en començar a treballar el reconeixement del seu nom també a l'assemblea. Però com? Resulta que els pals que emprem per a l'assemblea tenen una imatge dels infants enganxada
amb velcro.
Un dia ens vàrem proposar treure totes les imatges i sortir poc a poc a cercar el nom. I sabeu què? Em varen sorprendre molt quan poc a poc i de vegades sense cap ajuda identificaven els seus noms per la inicial. Va ser una raó més per començar a conèixer no només la nostra inicial sinó també la dels companys i companyes.
A partir d'aquest moment, fem així l'assemblea i he pogut observar que cada vegada identifiquen millor els seus nom, i que fins i tot, aquells que mostraven una mica més de dificultat al principi ho estan superant. De fet, tots i totes mostren ara més interés pels missatges escrits!
Recordar també que a l'escola treballem les lletres a partir del fonema, és a dir, del só que fa aquesta en pronunciar-la. Per això, si escolteu als nens i nenes fer el so de les lletres una mica exagerat no us espanteu!
Ara us deixo un petit frangment d'un vídeo que vaig arribar a fer d'un dels petits a l'hora de recollir les agendes!
Com podeu veure al vídeo en Gabi ha descobert que aquelles lletres pertanyen al seu nom gràcies a que les hem treballat amb els pals a l'assemblea i a l'elecció d'ambients. A més, podem observar que aquest aprenentatge s'està consolidant perquè ell, tot sol, ha estat capaç de traslladar-ho a un altre context i relacionar-ho amb l'escrit que hi ha a la seva agenda.
Malauradament no vaig arribar a grabar tota l'escena que va ser meravellosa, però amb aquests pocs segons podeu veure com va poc a poc, lletra a lletra senyalant-les primer a una banda i deprés relacionant-les amb la mateixa grafia a l'altra.
Tot un plaer presenciar aquestes escenes i veure com comprenen allò que treballem a l'aula!
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada