Passa al contingut principal

RECONEIXEM EL NOSTRE NOM!

Bon dia famílies!! Amb el nou trimestre hem iniciat els canvis organitzatius en els ambients. A partir d'ara ja no ens posarem les crocs, a excepció de que algun dels infants les vulgui dur per comoditat. A partir d'ara, hem col·locat unes fustes a les entrades dels ambients per a que els petits i petites posin allà els seus nom. Ara bé, aquests noms no tenen la seva imatge per reconèixer-lo així que ens hem trobat amb una gran dificultat... o no!

Els primers dies jo m'encarregava de repartir els pals als nens i nenes fins que vaig pensar en començar a treballar el reconeixement del seu nom també a l'assemblea. Però com? Resulta que els pals que emprem per a l'assemblea tenen una imatge dels infants enganxada 
amb velcro. 
Un dia ens vàrem proposar treure totes les imatges i sortir poc a poc a cercar el nom. I sabeu què? Em varen sorprendre molt quan poc a poc i de vegades sense cap ajuda identificaven els seus noms per la inicial. Va ser una raó més per començar a conèixer no només la nostra inicial sinó també la dels companys i companyes. 

A partir d'aquest moment, fem així l'assemblea i he pogut observar que cada vegada identifiquen millor els seus nom, i que fins i tot, aquells que mostraven una mica més de dificultat al principi ho estan superant. De fet, tots i totes mostren ara més interés pels missatges escrits!




















Recordar també que a l'escola treballem les lletres a partir del fonema, és a dir, del só que fa aquesta en pronunciar-la. Per això, si escolteu als nens i nenes fer el so de les lletres una mica exagerat no us espanteu!
Ara us deixo un petit frangment d'un vídeo que vaig arribar a fer d'un dels petits a l'hora de recollir les agendes!


Com podeu veure al vídeo en Gabi ha descobert que aquelles lletres pertanyen al seu nom gràcies a que les hem treballat amb els pals a l'assemblea i a l'elecció d'ambients. A més, podem observar que aquest aprenentatge s'està consolidant perquè ell, tot sol, ha estat capaç de traslladar-ho a un altre context i relacionar-ho amb l'escrit que hi ha a la seva agenda.
Malauradament no vaig arribar a grabar tota l'escena que va ser meravellosa, però amb aquests pocs segons podeu veure com va poc a poc, lletra a lletra senyalant-les primer a una banda i deprés relacionant-les amb la mateixa grafia a l'altra. 
Tot un plaer presenciar aquestes escenes i veure com comprenen allò que treballem a l'aula! 

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

FESTA FI DE CURS!

Bon dia famílies! Avui sí que sí, ha arribat el gran dia... LA FESTA FINAL DE CURS! Ens acomiadem amb un vídeo molt especial en el qual he volgut que tots i totes ens sentíssim una miqueta més a prop. Qui diu que la festa no és possible des de la distància? Prepareu el confeti i gaudiu de l'espectacle amb aquests petits artistes! Bravo!  🥳 Aquí s'acaba la nostra aventura i només tinc paraules d'agraïment per als meus petits i petites, que s'han superat cada dia més i més, enfrontant-se a una etapa plena de nous reptes i, per si això no fos suficient, a un posterior confinament. Gràcies infinites a vosaltres també, famílies, que no heu deixat de fer feina per a que l'aprenentatge dels vostres infants no aturés en cap moment.  Us estimo i us desitjo el millor! ❤️

ENS CONEIXEM!

El més important aquest primer trimestre del curs és crear consciència de grup, conèixer a aquells nens i nenes amb els quals conviuran la major part de la seva infància i aprendre a relacionar-se amb ells i elles. Per això, un dels aspectes que tindrem molt en compte al llarg de tot el curs és la cohesió grupal, la qual treballarem per mitja de diferents dinàmiques grupals i jocs. A primera hora del matí, aprofitant que la sala de psicomotricitat estava buida, hem fet una dinàmica de descobriment i reconeixement dels companys i companyes: Els sabaters! Aquesta consisteix en que cadascun dels nens i nenes, inclosa jo mateixa, ens havíem de treure una de les sabates i posar-la al mig, fent una muntanya. Després, un infants triava una de les sabates i havia de cercar a qui li pertanyia i així successivament fins que totes estaven repartides. Cadascun dels nens i nenes s'ha convertit en sabater i ha hagut d'observar atentament als seus companys per veure de qui era la sab...

UNITAT DE MESURA: METRE

Bon dia famílies! Recordeu que fa unes setmanes vàrem anar a l'ambient de Divermates a mesurar amb les mans i els peus . Doncs avui volem anar una pas més endavant i convertir aquestes mans i aquests peus en centímetres i metres. Per dur a terme l'activitat us demanem que rescateu les mans que vàreu pintar per mesurar els objectes, i si voleu també podeu emprar els mateixos objectes que vareu fer servir a l'anterior activitat. Ja els teniu localitzats? Doncs ara us demanem que els mesureu primer amb les mans o els peus, que segurament els petits i petites ja dominen, i una vegada ho hàgiu fet, introduïu el metre.  Podeu parlar de què és un metre abans de començar a emprar-lo, i explicar als vostres fills i filles per a què serveix i com el podem emprar. Una vegada coneguin la teoria, podeu passar a mesurar els mateixos objectes i veure quants centímetres mesuren. Una vegada tingueu els objectes mesurats amb el metre, podeu dibuixar a una fulla allò que heu mesu...