Passa al contingut principal

LES RUTINES: ENTRADA I ASSEMBLEA

Als 3 anys una de les coses més important és, poc a poc, assolir les rutines que guien la vida d'aula. En aquest cas, les rutines d'entrada i sortida, les de higiene i les d'alimentació. Les rutines són importants perquè ajuden als infants a preveure i anticipar tot allò que els envolta. A més, la consecució diària d'aquestes els fa convertir determinades accions (com per exemple rentar-se les mans abans d'esmorzar) en hàbits.

Ara que ja portem un temps a classe, tant les entrades com les sortides es fan amb més tranquil·litat i confiança. Els petits i les petites arriben i van deixant les seves coses als calaixos per passar a canviar les "sabates de casa" per les "sabates de l'escola". Una vegada les tenim posades ens asseiem en rotllana a l'estora. 


Una vegada asseguts comencem l'assemblea. De vegades aquesta comença amb una simple conversa, parlant d'allò que hem fet al llarg del cap de setmana, o simplement deixant un temps per a que cadascú ens expliqui allò que vulgui. Per regular aquestes converses tenim el nostre meravellós micròfon! Un micròfon màgic que fa que només aquella persona que el tingui pugui parlar mentre els altres l'escolten. A més, estem treballant aspectes com l'escolta activa cap als companys i companyes, l'espera i el fet de respectar els torns de paraula. 

Quan de vegades ens despistem i comencem a parlar tots a l'hora ens detenim i respirem un parell de vegades per tornar a agafar impuls i mantenir l'atenció uns minutets més. A més, emprem aquest símbol per indicar que la remor que hi ha ens molesta i demanar que els altres parlin més fluixet o que ens escoltin. Al cap i a la fi, és una contradicció demanar silenci a crits. 




Ara si, comencem amb l'assemblea. La cançó del Bon dia ens diu que és hora de començar i així uns als altres ens donem el bon dia. Després treballem altres coses com passar llista, els dies de la setmana i el temps. 
Per passar llista tenim aquests pals amb les nostres fotos i els nostres noms. Cada infant agafa un pal, sense mirar per aprendre els noms dels companys i companyes i el fica o a casa o a l'escola segon si ha vingut o no aquell dia.




Després toca el temps, cantem junts la cançó del temps i cada dia un encarregat i encarregada mira per la finestra a veire quin temps fa i fica un pompó dins del pot que li toca: si fa sol serà un pompó groc, si plou blau, si fa sol i núvols blanc i si fa vent i està molt nuvolat gris. 


Per últim, els dies de la setmana, per als quals també tenim una cançó. Aquesta part és la més complicada i encara que ja coneixem la cançó, ens costa una mica entendre el temps. Tot i això, tots i totes tenen molt clar que els dies que estan tapat i als quals no fiquem pompó són els dies que estem a casa: dissabte i diumenge!



Per acabar l'assemblea fem un recordatori de tot allò que farem al llarg del dia amb la nostra agenda visual de "pictos" i recordant quins són els ambients que estan oberts o tancats i les mestres que hi ha en ells. 




Una vegada acabem l'assemblea toca tenir cura de la nostra planta i per això sortim a regar-la. 
















 


Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

FESTA FI DE CURS!

Bon dia famílies! Avui sí que sí, ha arribat el gran dia... LA FESTA FINAL DE CURS! Ens acomiadem amb un vídeo molt especial en el qual he volgut que tots i totes ens sentíssim una miqueta més a prop. Qui diu que la festa no és possible des de la distància? Prepareu el confeti i gaudiu de l'espectacle amb aquests petits artistes! Bravo!  🥳 Aquí s'acaba la nostra aventura i només tinc paraules d'agraïment per als meus petits i petites, que s'han superat cada dia més i més, enfrontant-se a una etapa plena de nous reptes i, per si això no fos suficient, a un posterior confinament. Gràcies infinites a vosaltres també, famílies, que no heu deixat de fer feina per a que l'aprenentatge dels vostres infants no aturés en cap moment.  Us estimo i us desitjo el millor! ❤️

ENS CONEIXEM!

El més important aquest primer trimestre del curs és crear consciència de grup, conèixer a aquells nens i nenes amb els quals conviuran la major part de la seva infància i aprendre a relacionar-se amb ells i elles. Per això, un dels aspectes que tindrem molt en compte al llarg de tot el curs és la cohesió grupal, la qual treballarem per mitja de diferents dinàmiques grupals i jocs. A primera hora del matí, aprofitant que la sala de psicomotricitat estava buida, hem fet una dinàmica de descobriment i reconeixement dels companys i companyes: Els sabaters! Aquesta consisteix en que cadascun dels nens i nenes, inclosa jo mateixa, ens havíem de treure una de les sabates i posar-la al mig, fent una muntanya. Després, un infants triava una de les sabates i havia de cercar a qui li pertanyia i així successivament fins que totes estaven repartides. Cadascun dels nens i nenes s'ha convertit en sabater i ha hagut d'observar atentament als seus companys per veure de qui era la sab...

UNITAT DE MESURA: METRE

Bon dia famílies! Recordeu que fa unes setmanes vàrem anar a l'ambient de Divermates a mesurar amb les mans i els peus . Doncs avui volem anar una pas més endavant i convertir aquestes mans i aquests peus en centímetres i metres. Per dur a terme l'activitat us demanem que rescateu les mans que vàreu pintar per mesurar els objectes, i si voleu també podeu emprar els mateixos objectes que vareu fer servir a l'anterior activitat. Ja els teniu localitzats? Doncs ara us demanem que els mesureu primer amb les mans o els peus, que segurament els petits i petites ja dominen, i una vegada ho hàgiu fet, introduïu el metre.  Podeu parlar de què és un metre abans de començar a emprar-lo, i explicar als vostres fills i filles per a què serveix i com el podem emprar. Una vegada coneguin la teoria, podeu passar a mesurar els mateixos objectes i veure quants centímetres mesuren. Una vegada tingueu els objectes mesurats amb el metre, podeu dibuixar a una fulla allò que heu mesu...