Passa al contingut principal

JUNTEM LLETRES

Com sabeu, vàrem celebrar la festa de la tardor cercant a una muntanya de fulles unes lletres. El resultat d'aquesta recerca varen ser sis lletres. Aquestes duien darrere uns nombres de l'u al sis i nosaltres, que som molt intel·ligents, els hem posat en ordre per esbrinar la paraula que hi havia amagada. 









La paraula que ens ha sortit ha estat TARDOR! Una a una hem intentat reconèixer les lletres i tot i que alguna es resistia hem esbrinat la A! la O! i la R que sona com una moto!



Gràcies a aquesta paraula hem iniciat una conversa molt interesant sobre què és la tardor?

Jo - Sabeu què és la tardor?
G - Los árboles que se mueven.
E - Cuando hay mucho aire se mueven los árboles i crecen las espinacas.
G - Los árboles se caen.
T - Se despiertan los niños que están durmiendo.
J - Hace viento.
S - Hace fresquito.
Jo - A veure, m'heu dit que els arbres es mouen però, per què es mouen?
Tots - Porque hace viento!!
Jo - Ahh però, tot l'any fa vent?
Tots - Siiiiii!!
Jo - Ah si? a l'estiu quan esteu a la platja fa vent i fred.
Tots - Nooo!!
J - Es en otoño que hace frio y se caen la hojas. 
...

Com podeu veure, tot i que hi ha alguns petits dubtes, tenen molt clar que a la tardor cauen les fulles i fa fred.

Una vegada estem introduït del tot a la tardor, pintem amb els colors d'aquesta estació algunes fulles que decoraran la nostra aula. 

              

              

              

              

              

              

               

              

              

              

                                                


Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

FESTA FI DE CURS!

Bon dia famílies! Avui sí que sí, ha arribat el gran dia... LA FESTA FINAL DE CURS! Ens acomiadem amb un vídeo molt especial en el qual he volgut que tots i totes ens sentíssim una miqueta més a prop. Qui diu que la festa no és possible des de la distància? Prepareu el confeti i gaudiu de l'espectacle amb aquests petits artistes! Bravo!  🥳 Aquí s'acaba la nostra aventura i només tinc paraules d'agraïment per als meus petits i petites, que s'han superat cada dia més i més, enfrontant-se a una etapa plena de nous reptes i, per si això no fos suficient, a un posterior confinament. Gràcies infinites a vosaltres també, famílies, que no heu deixat de fer feina per a que l'aprenentatge dels vostres infants no aturés en cap moment.  Us estimo i us desitjo el millor! ❤️

ENS CONEIXEM!

El més important aquest primer trimestre del curs és crear consciència de grup, conèixer a aquells nens i nenes amb els quals conviuran la major part de la seva infància i aprendre a relacionar-se amb ells i elles. Per això, un dels aspectes que tindrem molt en compte al llarg de tot el curs és la cohesió grupal, la qual treballarem per mitja de diferents dinàmiques grupals i jocs. A primera hora del matí, aprofitant que la sala de psicomotricitat estava buida, hem fet una dinàmica de descobriment i reconeixement dels companys i companyes: Els sabaters! Aquesta consisteix en que cadascun dels nens i nenes, inclosa jo mateixa, ens havíem de treure una de les sabates i posar-la al mig, fent una muntanya. Després, un infants triava una de les sabates i havia de cercar a qui li pertanyia i així successivament fins que totes estaven repartides. Cadascun dels nens i nenes s'ha convertit en sabater i ha hagut d'observar atentament als seus companys per veure de qui era la sab...

UNITAT DE MESURA: METRE

Bon dia famílies! Recordeu que fa unes setmanes vàrem anar a l'ambient de Divermates a mesurar amb les mans i els peus . Doncs avui volem anar una pas més endavant i convertir aquestes mans i aquests peus en centímetres i metres. Per dur a terme l'activitat us demanem que rescateu les mans que vàreu pintar per mesurar els objectes, i si voleu també podeu emprar els mateixos objectes que vareu fer servir a l'anterior activitat. Ja els teniu localitzats? Doncs ara us demanem que els mesureu primer amb les mans o els peus, que segurament els petits i petites ja dominen, i una vegada ho hàgiu fet, introduïu el metre.  Podeu parlar de què és un metre abans de començar a emprar-lo, i explicar als vostres fills i filles per a què serveix i com el podem emprar. Una vegada coneguin la teoria, podeu passar a mesurar els mateixos objectes i veure quants centímetres mesuren. Una vegada tingueu els objectes mesurats amb el metre, podeu dibuixar a una fulla allò que heu mesu...